تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۵
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۲۰۴۸۹۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بررسی تکنیکال فلز مس

‌می‌متالز - روند کلی قیمت هر تن فلز مس در بازار لندن، صعودی برآورد می‌شود. البته این فلز در طول چند روز گذشته در حال اصلاح بود و حتی تا محدوده‌های ۸ هزار و ۶۰۰ دلار هم افت داشت، ولی بعد از آن با قرار گرفتن در یک مثلث کمی اصلاح زمانی داشت.

به گزارش می‌متالز، در حال حاضر روند نزولی کوتاه مدتی که در این مدت تشکیل داده بود به سمت بالا شکسته و انتظار افزایش قیمت‌ها را بالا برده است. اگر مس بتواند با عبور از محدوده مقاومتی ۹ هزار و ۲۵۰ دلار از سطح سقف قبلی خود یعنی ۹ هزارو ۵۰۰ دلار به سمت بالا عبور کند، می‌توان انتظار داشت تا محدوده‌های بالاتر از ۱۰ هزار دلار نیز افزایش داشته باشد. احتمال رسیدن به محدوده سقف قبلی کم نیست، ولی در مورد حرکت افزایشی بعد از آن در حال‌حاضر نمی‌توان به‌طور دقیق صحبت کرد، ولی محدوده‌های مقاومتی۹ هزار و ۹۵۰ دلار و ۱۰ هزار و ۳۰۰ دلار در این مسیر قرار دارند.

با شکسته‌شدن خط روند نزولی کوتاه مدت، احتمال کاهش قیمت‌ها بسیار کم شد، ولی ممکن است بعد از برخورد قیمت به یکی از سطوح مقاومتی که مهم‌ترین آن‌ها سقف قبلی است، کاهش قیمت این فلز آغاز شود. در صورت این اتفاق، محدوده خط روند صعودی، اولین محدوده حمایتی برای فلز مس است، در صورت شکسته‌شدن آن، کاهش قیمت‌ها دیگر وارد فاز ریزش خواهد شد و احتمالا تا محدوده ۸ هزار دلار ادامه پیدا کند. در این مسیر سه سطح حمایتی پر قدرت ۸ هزار و ۶۵۰ دلار، ۸ هزار و ۵۰۰ دلار و ۸ هزار و ۲۵۰ دلار وجود دارند و می‌توانند مانع رسیدن قیمت به محدوده ۸ هزار دلار شوند.

در صورت افزایش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۹ هزار و ۲۵۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا امید‌ها را نسبت به ادامه روند صعودی بیشتر می‌کند. در صورت کاهش قیمت این فلز اساسی، محدوده خط روند صعودی، می‌تواند نقش حمایتی داشته باشد. اگر قیمت مس کاهش پیدا کند، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۶ هزار و ۶۵۰ دلار است. قیمت، برای عبور از این محدوده به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

سمانه عاملی / تحلیلگر بازار

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده