تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۵۵
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۳۰۹۶۹۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش تقاضای مس طی ۱۰ سال آینده؛ مهمترین عامل چیست؟

‌می‌متالز - گلدمن ساکس، افزایش تقاضا و گسترش بازار خودرو‌های الکتریکی در سطح جهانی را عامل اصلی افزایش تقاضا برای فلز مس و در نتیجه افزایش قیمت این فلز در آینده دانست.

به گزارش می‌متالز، هلدینگ بزرگ مالی و بانکی گلدمن ساکس در تازه‌ترین گزارش خود برای بازار فلزات، از آینده روشن بازار مس در پی افزایش تقاضا در بازار خودرو‌های الکتریکی خبر داد.

بر اساس این گزارش، گلدمن ساکس، افزایش تقاضا و گسترش بازار خودرو‌های الکتریکی در سطح جهانی را عامل اصلی افزایش تقاضا برای فلز مس و در نتیجه افزایش قیمت این فلز در آینده دانست.

گلدمن ساکس با تاکید بر اینکه فلز مس فاکتور کلیدی برای انتقال قدرت در خودرو‌های الکتریکی محسوب می‌شود، پیش بینی کرد که بازار این فلز تا سال ۲۰۲۵ به شدت گاوی و صعودی خواهد شد.

لازم به ذکر است، بر اساس آمار‌های موجود، بیش از دو سوم تقاضای جهانی برای مس طی سال ۲۰۲۲ مربوط به افزایش تولید خودرو‌های الکتریکی بوده و پیش بینی‌ها مبنی بر این است که میزان تقاضای جهانی مس با توجه به رونق چشمگیر بازار خودرو‌های الکتریکی تا ۲۷ درصد طی ده سال آینده افزایش یابد.

گلدمن ساکس همچنین پیش بینی کرده است که افزایش تولید این دست خودرو‌ها در سال ۲۰۲۳ در چین می‌تواند منجر به صعودی شدن مجدد بازار مس در مقیاس جهانی شود.

این در حالیست که رقم قرارداد‌های آتی مس در بورس فلزات لندن برای نیمه دوم سال جاری میلادی به طور متوسط حدود ۷.۵ درصد را تجربه کرده و برخی کارشناسان، سال جاری را سال بدی برای این فلز مهم و اساسی دانسته اند.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده