تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۲
بازدید: ۳۷۷
کد خبر: ۲۰۵۷۷۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

قیمت فولاد بالا رفت

‌می‌متالز - اگر چه مدت زمانی است که شاهد ثابت بودن قیمت فولاد در بازار بوده ایم، اما در۱۰ روز گذشته همچنان روند صعودی فولاد در بازار شروع به حرکت کرده است.

به گزارش می‌متالز، یکی از دلایل اصلی روند افزایشی قیمت فولاد و ورق‌هایی نظیر ورق سیاه و ورق گالوانیزه افزایش قیمت شمش در بازار است. این افزایش قیمت باعث رشد قیمت محصولات زیادی شده و محصولاتی که تحت تاثیر فولاد هستند هم با افزایش قیمت رو به رو شده اند.

علت افزایش فولاد در بازار


افزایش قیمت شمش فولادی تحت تاثیر عوامل مختلفی است. افزایش آهن اسفنجی، رشد قیمت فولاد، کم شدن فروش‌های داخلی بعضی از تولیدکنندگان، نداشتن تمایل فروشندگان به فروش فولاد در بازار‌های داخلی و ... از علت‌های افزایش روند قیمت فولاد در این چند روز اخیر بوده است.

عوامل تاثیر گذار بر رشد قیمت فولاد

عرضه قراضه و آهن اسفنجی از جمله موادی هستند که تاثیر مستقیمی بر قیمت فولاد دارند. زیرا این‌ها مواد اولیه‌ای هستند که می‌توان آن‌ها را با مواد دیگر جایگزین کرد. اگر عرضه این محصولات در بازار کاهش یابد، تغییرات زیادی مبنی بر افزایش قیمت فولاد بوجود خواهد آمد. به همین دلیل باید توجه بسیار زیادی بر تامین قراضه کرد.

دلایلی اصلی افزایش قیمت فولاد در بازار‌های خارجی

شاید بتوان کشور چین را عاملی برای افزایش قیمت فولاد دانست. کشور چین خیلی زودتر از بقیه کشور‌ها توانست شرایط و وضع کنونی خود را کنترل کند. به همین دلیل شرایط عادی را زودتر به اقتصاد کشور خود بازگرداند. در نتیجه چین با افزایش تقاضای فولاد رو به رو شد. به دلیل افزایش نیاز کشور تقاضا هم در این کشور افزایش یافت. واردات کشور چین هم مورد توجه قرار گرفت.

کشور چین خیلی زودتر از مابقی کشور‌ها افزایش تقاضای خود را اعلام کرد. در حالی که جهان با کاهش تولید رو به رو است. این موضوع باعث افزایش قیمت جهانی فولاد شده است.

دلایلی موثر بر افزایش قیمت فولاد در بازار‌های خارجی

هم چنان می‌توان دلایل دیگری هم برای افزایش قیمت فولاد در بازار بیان کرد. سیاست‌های ضد تجاری آمریکا دلیل دیگری بر این موضوع است.

کنترل کرونا در کشور‌های مختلف هم باعث افزایش قیمت فولاد در بازار جهانی شده است. خبر کشف واکسن‌های مختلف کرونا خود عاملی برای امید به آینده است. امید به اینکه کرونا روزی از بین خواهد رفت. در نتیجه صنعت هم به زودی رشد خواهد کرد. این عوامل دست به دست هم داده اند تا دوباره قیمت جهانی فولاد روند افزایشی خود را طی کند.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده