تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۴۷
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۰۶۰۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
قائم مقام بورس کالا:

درخواست بورس کالا از قوه قضاییه: تصمیمات یک شبه و دخالت‌ها تمام شود

‌می‌متالز - قائم مقام بورس کالا خواهان اصلاح ساختاری تصمیم‌گیری در بازار‌های کالایی و ممانعت از تصمیمات یک شبه و قیمت گذاری دستوری از قوه قضاییه شد.

به گزارش می‌متالز، رضا محتشمی‌پور با اشاره به جلسه رئیس دستگاه قضا با فعالان حوزه اقتصادی و برای رفع موانع تولید، گفت: اصل اینکه رئیس قوه قضاییه موضوعات مربوط به تولید را پیگیری می‌کند می‌تواند کمک خوبی به رونق تولید کند که در این حوزه مهم است که پیگیری‌های بعدی از موضوع صورت گیرد و نکاتی که مطرح می‌شود مورد بررسی واقع شود.

وی افزود: فضای عمومی کسب و کار اگر به دست متولیان که یک بخش به قوه قضاییه مربوط است پایش شود می‌تواند به رشد کسب و کار کمک کند. یکی از موضوعات مربوط به بورس کالا، مداخلات دستوری بدون پشتوانه کارشناسی است که معمولاً در چنین مواردی قوه قضاییه محل مراجعه است. به طوری که در فرایند تصمیم گیری، مواردی به طور ناقص مطرح شده یا اساساً مواردی مطرح نمی‌شود و آن به قوه قضاییه ارتباط داده می‌شود که در حضور نماینده قوه قضاییه تصمیم گرفته می‌شود؛ بنابراین لازم است قوه قضاییه بتواند اجازه تصمیم‌گیری خارج از روال‌های قانونی را به کسی ندهد و جلوی تصمیمات یک شبه را بگیرد.

این مقام مسوول ادامه داد: قوه قضاییه می‌تواند بر اساس تجارب و مطالعه پرونده‌ها و آسیب‌شناسی، عامل حجم شکایات را بررسی کند تا کمک بزرگی به صنعت شود. مشکل اصلی مربوط به مداخلات و تصمیم‌گیری‌های فرا قانونی است. به طوری که در قانون تکالیفی ابلاغ و بعد از آن تصمیماتی اتخاذ می‌شود که معکوس این مقررات و قوانین، خواسته می‌شود و بر سر دوراهی قرار می‌دهد.

محتشمی‌پور با اعلام درخواست جلسه هم‌اندیشی با اصحاب تولید از قوه قضاییه و اصلاح ساختاری تصمیم‌گیری در بازار‌های کالایی و ممانعت از تصمیمات یک شبه، ادامه داد: تشکیل جلسات مستقیم رییس دستگاه قضا با تولیدکنندگان، پیگیری مساله دغدغه ملی است و زمانی که مسائل در حضور رییس دستگاه قضا مطرح می‌شود نشان دهنده آن است که خود قوه قضاییه پشت مسائل است و کمک می‌کند مسائل سریعتر و باتوجه بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده