تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۰۷۰۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد:

بازگشت ۲۰ واحد صنعتی تعطیل استان زنجان به چرخه تولید

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان برگزاری مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و پیگیری‌های صورت گرفته در سال ۹۹ را موجب برگشت ۲۰ واحد صنعتی تعطیل در استان به چرخه تولید دانست و گفت: با اجرای ۸۸ درصد مصوبات این کارگروه توانستیم اقدامات موثری در جهت تسهیل و رفع موانع تولید برداریم.

به گزارش می‌متالز، ناصر فغفوری اظهار داشت: با احیای ۲۰ واحد تولیدی در استان، فرصت اشتغال برای ۳۵۰ نفر در بخش صنعت استان زنجان فراهم گردید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: در سال گذشته با برگزاری ۱۰۱ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست مقام عالی استان و اجرای ۸۸ درصد مصوبات این کارگروه توانستیم اقدامات موثری در جهت رفع برخی از مشکلات و موانع موجود در مسیر فعالیت واحد‌های تولیدی استان انجام دهیم.

این مقام مسوول پیگیری و رفع مشکل انجام تعهدات بازگشت ارز حاصل از صادرات ۳۲ واحد تولیدی شمش روی استان را یکی دیگر از اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته عنوان کرد و افزود: طی جلسات برگزار شده مشکل انجام تعهدات بازگشت ارز حاصل از صادرات ۳۲ واحد تولید شمش روی استان که صادرات از محل ورود موقت خک معدنی داشتند، مرتفع گردید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: در این جلسه شاهد رفع تعلیق کارت‌های بازرگانی واحد‌های روی و شروع مجدد صادرات و جبران کاهش صادرات ۷ ماهه اول سال در طول دو ماه آبان و آذر و در نهایت رشد صعودی صادرات این واحد‌ها بودیم.

وی همچنین از تحقق ۱۶۰ میلیون دلاری ساخت داخل کارخانجات استان و صرفه جویی ارزی برای جلوگیری از واردات آن در راستای نهضت ساخت داخل و رشد ۵/۲ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

فغفوری یادآور شد: با پیگیری تخصیص ارز به واحد‌های بزرگ و ترخیص بخشی از مواد اولیه از گمرکات کشور، توانستیم از ۵ هزار اشتغال در حوزه صنعت استان صیانت کنیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده