تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۴۲
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۲۱۲۴۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

احداث و راه اندازی ۲۰۳ واحد صنعتی به همت بخش خصوصی

می متالز - رئیس سازمان صمت خوزستان گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی، ۲۰۳ واحد صنعتی در سال ۹۹ در استان احداث و راه اندازی شد.

به گزارش می‌متالز، امیرحسین نظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال گذشته ۲۰۳ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر ۶۲۵ هزار میلیارد ریال احداث و راه اندازی احداث و راه اندازی ۲۰۳ واحد صنعتی به همت بخش خصوصیشده اند، گفت: این اتفاق منجر به ایجاد اشتغال برای ۴ هزار و ۹۰۳ نفر به صورت مستقیم شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ یکهزار و ۴۲ جواز تاسیس برای متقاضیان سرمایه گذاری در بخش صنعت با پیش بینی سرمایه گذاری بالغ بر ۲۳۹ هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ هزار و ۷۷۰ فرصت شغلی صادر شده است، افزود: در سال ۹۹ این میزان به تعداد یک هزار و ۵۲۸ فقره جواز تاسیس با پیش بینی حجم سرمایه گذاری ۵۹۷ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال و اشتغال ۳۰ هزار و ۵۷۸ نفر افزایش یافته که بیش از ۵۰ درصد رشد میل به سرمایه گذاری در صنعت استان را نشان می‌دهد.

نظری با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ و لزوم حمایت از واحد‌های تولیدی و بخش خصوصی برای رونق هرچه بیشتر تولید اظهار داشت: امسال طبق فرمایش مقام معظم رهبری در راستای رفع موانع در مسیر سرمایه گذاری بخش خصوصی و واحد‌های تولیدی تلاش کرده و شرایط را برای ایجاد اشتغال هرچه بیشتر در استان و رونق تولید فراهم کنیم.

رئیس سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه سال ۹۹ ارتقای خوبی نسبت به سال ۹۸ در صدور پروانه بهره برداری در استان که بالغ بر ۲۵ درصد محسوب می‌شود، تصریح کرد: امیدورایم این موضوع با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط در سال جاری نیز ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما خوزستان

عناوین برگزیده