تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۸
بازدید: ۳۸۰
کد خبر: ۲۰۷۲۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واردات عربستان از ترکیه افزایش یافت

‌می‌متالز - واردات عربستان از ترکیه در ماه فوریه با ۲۴.۵ میلیون ریال، نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشت، ولی ۹۸ درصد پایین‌تر از سطح واردات این کشور در همین زمان در سال گذشته میلادی بود.

به گزارش می‌متالز، ارزش واردات عربستان از ترکیه در ماه فوریه به صورت ماهانه افزایش یافت، ولی هنوز هم پایین‌تر از سطح واردات این کشور در سال گذشته میلادی است.

اطلاعات اداره آمار عربستان نشان می‌دهد واردات عربستان از ترکیه در ماه فوریه برابر با ۲۴.۵ میلیون ریال (۶.۵۳ میلیون دلار) بوده یعنی بیشتر از ۱۴.۱ میلیون ریال واردات ثبت در ماه ژانویه، ولی این رقم هنوز هم ۹۸ درصد کمتر از همین زمان در سال گذشته میلادی است.

ریاض هرگز ممنوعیت واردات کالا از ترکیه را به طور علنی اعلام نکرد، ولی تاجران سعودی این اقدام را در پاسخ به آنچه دشمنی آنکارا می‌نامیدند، انجام دادند.

روابط بین دو کشور در ۲۰۱۸ بر سر مساله قتل روزنامه‌نگار جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول تیره و تار شد.

برخی صادرکنندگان ترک مسیر کالا‌های خود را برای دوری از این مساله تغییر داده بودند و ترکیه در ماه گذشته این مشکل را در شورای تجارت کالای سازمان تجارت جهانی در ژنو مطرح کرد.

ارزش کل صادرات عربستان در این بین ۳ درصد در ماه فوریه به صورت سالانه رشد کرده که بیشتر نتیجه صادرات غیرنفتی این کشور بوده است.

صادرات عربستان در ماه فوریه برابر با ۶۵.۸ میلیارد ریال بود یعنی بالاتر از ۶۳.۸ میلیارد ریال ثبت شده در فوریه ۲۰۲۰، ولی صادرات نفت این کشور ۰.۷ میلیارد ریال معادل ۱.۴ درصد در همین دوره کاهش یافته است.

صادرات عربستان در ماه فوریه ۶.۲ میلیارد ریال معادل ۸.۶ درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشته است.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده