تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۲
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۰۷۷۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

عمر نگرانی حذف دامنه‌نوسان، چند روزه است

‌می‌متالز - راهکار‌های بهبود اوضاع بازار سرمایه، مکمل هم هستند و چنانچه هم‌زمان با حذف دامنه نوسان، فعالیت بازارگردان‌ها تقویت‌شده و نگرش سیاست‌گذاران بازارسرمایه نسبت به فعالیت بازارگردان‌ها تغییر کند، بازارسرمایه با حذف دامنه نوسان، به تعادل خواهد رسید و عمر نگرانی‌ها هم بیش از چند روز نخواهد بود.

به گزارش می‌متالز، بعد از جلساتی که در یکی دو روز گذشته در مورد بازار سرمایه برگزار شد و نظر موافق مجلسی‌ها به پیشنهاد‌های بیش از ۱۰۰ نفر از فعالان بازار و قول مساعد نمایندگان در رابطه با تسریع در تزریق یک درصد منابع صندوق توسعه ملی و تخفیف خوراک پتروپالایشی‌ها و ... بورس تهران امروز رخت سبز بر تن کرده و شاخص کل با رشد بیش از ۱۵ هزار پله‌ای (تا این لحظه از معاملات) دوباره کانال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را پس گرفته است.

افشین بیرامی معاون عملیات اجرایی کارگزاری امین آوید در خصوص وضعیت بازارسرمایه بیان کرد: با توجه به اتفاقاتی که در چند ماه گذشته رخ‌داده، برای جلب اعتماد دوباره فعالان بازار سرمایه، نیاز به اقدامات بنیادی‌تر و ریشه‌ای‌تری است.

وی ادامه داد: افزایش عمق بازار، توسعه ابزار‌های مالی، تقویت بازارگردان‌ها و اصلاح و بازنگری دستورالعمل‌های گردانی، ارتقای سیستم معاملاتی و حذف دامنه نوسان ازجمله اقداماتی است که اجرای هم‌زمان آن‌ها می‌تواند به بهبود وضعیت بازار و تداوم مثبت‌های این بازار کمک کند؛ در غیر این صورت، نمی‌توان به مثبت‌های یکی دو روزه بازارسرمایه دل‌خوش کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با نگرانی‌هایی که بابت حذف احتمالی دامنه نوسان معاملات وجود دارد، گفت: راهکار‌های بهبود اوضاع بازار سرمایه، مکمل هم هستند و چنانچه هم‌زمان با حذف دامنه نوسان، فعالیت بازارگردان‌ها تقویت‌شده و نگرش سیاست‌گذاران بازارسرمایه نسبت به فعالیت بازارگردان‌ها تغییر کند، بازارسرمایه با حذف دامنه نوسان، به تعادل خواهد رسید و عمر نگرانی‌ها هم بیش از چند روز نخواهد بود.

بیرامی در پایان خاطرنشان کرد: درمجموع، قیمت فعلی اکثر سهم‌های بازار جذاب نیست و رونق معاملات درگرو اصلاح قیمتی سهم‌ها است. اما به نظر می‌رسد در صورت حذف دامنه نوسان، در میان سهم‌های بازار احتمال افت قیمت نماد‌های پالایشی کمتر از سایر گروه‌های بازار خواهد بود.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده