تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۸
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۲۰۸۰۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زیر تابلوی بورس؛

رشد شاخص در دومین روز متوالی

‌می‌متالز - در معاملات امروز ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، شاخص با رشد ۵ هزار و ۶۵ واحدی به یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، شاخص بورس اوراق و بهادار تهران، امروز چهارشنبه برای دومین روز متوالی با رشد همراه بود تا سهامداران به روز‌های پیش رو امیدوار شوند.

در معاملات امروز ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، شاخص با رشد ۵ هزار و ۶۵ واحدی به یک میلیون و ۲۰۷ هزار واحد رسید، اما شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۲۰۸ واحدی به رقم ۴۲۷ هزار و ۲۵۴ واحد رسید.

رشد شاخص در دومین روز متوالی

بر پایه این گزارش، ارزش معاملات امروز درحالی به ۴۴ هزار و ۴۴ میلیارد ریال رسید که بیش از ۶ میلیارد و ۴۵۴ میلیون برگه در ۴۷۶ هزار و ۸۱ معامله بین سهامداران رد و بدل شد.

لازم به ذکر است که ارزش نقدی معاملات امروز بورس تهران نیز بالغ بر ۲۹ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال شد.

نماد‌های تاثیرگذار

"وبملت" با ۱۲۴۱ واحد، "فارس" با ۹۳۲ واحد، "فملی" با ۸۴۹ واحد، "وپاسار" با ۷۶۹ واحد، "وتجارت" با ۷۲۷ واحد، "فولاد" با ۵۷۴ واحد، "وبصادر" با ۵۲۵ واحد نماد‌های سبزپوش تاثیرگذار در شاخص بودند.

"خساپا"، "خودرو"، "فملی"، "شپنا" و "برکت"، "خگستر" و "وبملت" نماد‌های پرتراکنش امروز بازار بودند.
در بازار امروز ۲۲ نماد صف خرید و ۴۰۰ نماد صف فروش بودند.

همچنین بیشترین حجم معاملات مربوط به نماد‌های "خساپا"، "خودرو"، "وبملت"، "وتجارت"، "خبهمن"، "خگستر" و "وبصادر" بود.

ارزشمند‌های امروز

از سوی دیگر باید اشاره داشت بیشترین ارزش معامله مربوط به نماد‌هایی همچون "دارایکم"، "پالایش"، " وبملت"، "وپاسار ۲"، "خساپا"، "خودرو" و "وتجارت" بوده است.

پُر حجم‌های امروز

بر اساس همین گزارش باید به سراغ لیست پُر حجم‌ها نیز سری زد تا مشخص شود که سهامداران بورس تهران، امروز به سراغ کدام سهم‌ها رفته‌اند.

در همین راستا بر اساس آمار‌های ارائه شده «خساپا با ۹۲۵ میلیون سهم»، «خودرو با ۸۰۷ میلیون سهم»، «وبملت با ۵۳۹ میلیون سهم»، «وتجارت با ۵۲۶ میلیون سهم»، «خبهمن با ۵۰۱ میلیون سهم»، «خگستر با ۴۴۰ میلیون سهم» و «وبصادر ۲۹۷ میلیون سهم» در این لیست جای گرفته‌اند.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده