تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۴
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۰۷۷۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زیر تابلو بورس؛

بازگشت به ارتفاع پُر نوسان یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد

‌می‌متالز - در معاملات امروز ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، شاخص با رشد ۱۵ هزار و ۷۳۴ واحدی به یک میلیون و ۲۰۲ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، شاخص بورس اوراق و بهادار تهران، امروز سه شنبه پس از مدت‌ها نزولی بودن با رشد همراه بود و توانست شاخص یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را باز پس بگیرد.

در معاملات امروز ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، شاخص با رشد ۱۵ هزار و ۷۳۴ واحدی به یک میلیون و ۲۰۲ هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۱۶۹ واحدی به رقم ۴۲۷ هزار و ۴۵۱ واحد رسید.

بازگشت به ارتفاع پُر نوسان یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد

بر پایه این گزارش، ارزش معاملات امروز درحالی به ۴۴ هزار و ۳ میلیارد ریال رسید که بیش از ۶ میلیارد و ۵۵ میلیون برگه در ۴۸۱ هزار و ۲۳۱ معامله بین سهامداران رد و بدل شد.

لازم به ذکر است که ارزش نقدی معاملات امروز بورس تهران نیز بالغ بر ۳۱ هزار و ۲۴۹ میلیارد ریال شد.

نماد‌های تاثیرگذار

"فولاد" با ۳۲۳۸ واحد، "فملی" با ۳۰۹۹ واحد، "فارس" با ۱۶۴۹ واحد، "فارس" با ۱۶۴۹ واحد، "شستا" با ۱۳۱۳ واحد، "فخوز" با ۹۲۴ واحد، "وغدیر" با ۸۲۷ و "شپنا" با ۶۴۵ واحد نماد‌های سبزپوش تاثیرگذار در شاخص بودند.

"خساپا"، "شپنا"، "خودرو"، "برکت"، "فملی"، "شستا" و "خگستر" نماد‌های پرتراکنش امروز بازار بودند.
در بازار امروز ۱۶ نماد صف خرید و ۴۲۴ نماد صف فروش بودند.

همچنین بیشترین حجم معاملات مربوط به نماد‌های "خساپا"، "خودرو"، "خبهمن"، "خگستر"، "وتجارت"، "وبملت" و "وپاسار ۲" بود.

ارزشمند‌های امروز

از سوی دیگر باید اشاره داشت بیشترین ارزش معامله مربوط به نماد‌هایی همچون "پالایش"، "دارایکم"، "وپاسار ۲"، "خساپا"، "شپنا"، "فملی" و فولاد بوده است.

پُر حجم‌های امروز

بر اساس همین گزارش باید به سراغ لیست پُر حجم‌ها نیز سری زد تا مشخص شود که سهامداران بورس تهران، امروز به سراغ کدام سهم‌ها رفته‌اند.

در همین راستا بر اساس آمار‌های ارائه شده «خساپا با یک میلیارد و ۱۴۴ میلیون سهم»، «خودرو با ۶۶۱ میلیون سهم»، «خبهمن با ۵۲۷ میلیون سهم»، «خگستر با ۳۸۴ میلیون سهم»، «وتجارت با ۱۹۷ میلیون سهم»، «وبملت با ۱۹۰ میلیون سهم» و «وپاسار ۲ با ۱۸۲ میلیون سهم» در این لیست جای گرفته‌اند.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده