تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۳۴۳
کد خبر: ۲۰۸۰۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سمات خبر داد:

فردا مجمع چهار شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت برگزار می‌شود

‌می‌متالز - حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر آزادسازی سهام عدالت در نهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ و ماموریت محول شده به شورای عالی بورس برای تدوین احکام، آیین نامه اجرایی و دستور العمل آزادسازی سهام عدالت و تکلیف تمامی دستگاه‌های اجرایی برای همکاری، شورای عالی بورس همه ابعاد این طرح بزرگ ملی را بررسی و تصمیمات مهمی اتخاذ کرد.

به گزارش می‌متالز، مدیر عامل سمات، با اشاره به اینکه شورای عالی بورس طی چند جلسه و در اسرع وقت متن دستور العمل را تدوین و ابلاغ کرد و در جلسات بعدی نیز اصلاحات لازم انجام شد، افزود: در نهایت با تصمیمات شورایعالی بورس زمینه آزاد سازی سهام عدالت فراهم و مقرر شد آزاد سازی سهام عدالت در چند مرحله نهایی شود.

حسین فهیمی با بیان اینکه اکنون پنج مرحله از آزاد سازی با موفقیت انجام شده و تمامی این مراحل در راستای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در اجرای این طرح هیچ گونه وقف و تعللی جایز نیست و باید مدیریت و مالکیت سهام مستقیم یا غیر مستقیم به مردم منتقل شود، ادامه داد: در همین راستا ۱۹ میلیون نفر روش مستقیم را انتخاب کردند و دارایی سهام به آن‌ها منتقل و اسامی در سامانه‌ها بورسی و سپرده گذاری ثبت شد. در مرحله دوم نیز امکان معامله سهام برای این دسته از مالکین سهام عدالت فراهم شد.

وی ادامه داد: در مرحله سوم نیز تخصیص دارایی آن دسته از عزیزانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده بودند نهایی شد. ساختار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی اصلاح و اطلاعات آن‌ها در شرکت سپرده گذاری ثبت شد. در مرحله چهارم با بازگشایی نماد‌های شرکت‌های استانی سهامداران معامله این دارایی‌ها امکان پذیر شد.

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی افزود: در مرحله پنجم برای اولین بار بخشی از سود سهام عدالت بر مبنای تعداد سهم و میزان سود متعلق به هر سهم محاسبه و پرداخت شد و بخش دیگر نیز به زودی پرداخت می‌شود.

فهیمی با بیان اینکه در ششمین مرحله از آزاد ساری سهام عدالت هستیم، اضافه کرد: این مرحله حساس‌ترین مرحله است و اکنون پس از انتقال مالکیت روش سهامداری غیر مستقیم، نوبت به انتقال مدیریت داریی رسیده است. این مرحله با برگزاری مجامع عمومی عادی به طور فوق العاده برای انتخاب اعضای هیات مدیره در دستور کار قرار داده ایم.

وی ادامه داد: مرحله ششم از روز شنبه یازدهم اردیبهشت با برگزاری مجمع چهار شرکت سرمایه گذاری استانی شامل قزوین، کرمانشاه، گیلان و هرمزگان آغاز می‌شود و بلافاصله مجامع سایر شرکت‌ها نیز برگزار می‌شود. با توجه به متن ابلاغیه مقام معظم رهبری که بر اساس آن اجرای تصمیمات شورایعالی بورس در خصوص آزاد سازی سهام عدالت برای همه نهاد‌های اجرایی ضروری است، برای تحقق این مهم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و تمام دستگاه‌های اجرایی در قوای سه گانه آماده اجرای کار هستند.

فهیمی ابراز امیدواری کرد که پس این مرحله هموطنان عزیزمان می‌توانند ضمن مالکیت دارایی سهام عدالت، آن را مدیریت کنند. وی در ادامه خاطرنشان ساخت: امیدوارم سهامداران عدالت که روش غیر مستقیم را برگزیدند با مشارکت حداکثری خود در مجامع مدیران توانا و متخصص را برای مدیریت دارایی‌های خود انتخاب کنند. بیش از ۳۸۰ هزار میلیارد تومان دارایی در اختیار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی است و هرکدام از این شرکت‌ها بزرگترین بنگاه اقتصادی استان خود هستند و هموطنان باید بهترین مدیران را انتخاب کنند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده