تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۲۰۸۱۳۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
رشد محسوس ارزش معاملات همزمان با رشد تقاضای تختال فولاد خوزستان؛

افزایش ۹ درصدی نرخ تختال "فخوز" در بورس‌کالا

‌می‌متالز - ارزش معاملات این محصول به ۲ هزار و ۴۵ میلیارد ریال رسید.

به گزارش می‌متالز، شرکت فولاد خوزستان در جریان معاملات هفته سپری شده موفق به فروش ۵.۹۳۰ میلیارد ریالی شده است. این ارزش ۲۲۰ درصد بیشتر از معاملات هفته پایانی فروردین ماه محسوب می‌گردد.

رشد محسوس تقاضا برای محصول تختال شرکت که در هفته‌های قبل با کاهش سنگین تقاضا و بعضا ثبت تقاضای صفر در هفته قبل مواجه شده بود، منجر به این افزایش قابل توجه در ارزش معاملات این شرکت شده است.

همزمان، رشد نرخ محصولات شرکت در پی افزایش کم سابقه قیمت‌های جهانی فولاد به بالاترین حدود ۹ سال اخیر، دیگر دلیل رشد ارزش معاملات شرکت فولاد خوزستان در اولین هفته اریبهشت ماه محسوب می‌گردد.

در جدول زیر آمار معاملات شرکت خوزستان ارائه شده است:

افزایش ۹ درصدی نرخ تختال

در این هفته شاهد شاهد عرضه ۱۷.۰۰۰ تن محصول شمش فولاد این شرکت بودیم. این عرضه با تقاضای ۲۶ هزار تنی همراه بود. نرخ میانگین این محصول به ۱۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال رسید که ۲ درصد بالاتر از نرخ پایه عرضه و در حدود ۰.۳ درصد بالاتر از نرخ هفته قبل محسوب می‌گردد.

ارزش معاملات این محصول به ۲ هزار و ۴۵ میلیارد ریال رسید.

همچنین در این هفته شاهد عرضه‌ی ۲۳ هزار تنی تختال فولادی این شرکت بودیم که با تقاضایی بیش از ۲۴ هزار تن همراه بود. نرخ هر تن از این محصول نیز به ۱۶۹ میلیون ریال به ازای هر تن رسید که این نرخ در حدود ۹ درصد بالاتر از آخرین نرخ ثبت شده آن در هفته سوم فروردین ماه است.

ارزش معاملات این محصول نیز به ۳ هزار و ۸۸۷ میلیارد ریال رسید تا به این ترتیب کاهش فروش این محصول در هفته‌های قبل تا حدی جبران گردد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده