تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۰
بازدید: ۴۵۹
کد خبر: ۲۰۸۳۷۵
سرویس خبر : انرژی

تولید داخلی ۳۵۰۰ کیلومتر از لوله‌های طرح ۲۸ مخزن نفتی

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از قطعی شدن ساخت ۳۵۰۰ کیلومتر از لوله‌های مورد نیاز طرح ۲۸ مخزن توسط شرکت‌های بزرگ ایرانی خبر داد.

به به گزارش می‌متالز، احمد محمدی اظهارداشت: برای اجرای طرح توسعه ۲۸ مخزن افزون بر پنج هزار کیلومتر انواع لوله مورد نیاز است که تاکنون سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر از آن در برنامه تولید سازندگان داخلی قرار گرفته و قرارداد ساخت هزار کیلومتر لوله قطعی شده است.

وی افزود: در این راستا طی ارزیابی شرکت‌های توانمند داخلی، تاکنون شرکت‌های لوله­‌سازی اسفراین، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، لوله‌سازی اهواز و لوله­‌سازی ساوه برای ساخت لوله‌های مورد نیاز این طرح ملی در نظر گرفته شده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه‌داد: در طرح توسعه ۲۸ مخزن، حجم زیادی از کالا‌های مورد نیاز متعلق به لوله‌های درون چاهی و سطح‌الارضی اختصاص یافته و از این نظر زمینه مناسبی برای افزایش تولید شرکت‌های لوله‌سازی و فولادسازی فراهم شده است.

محمدی بیان‌داشت: لوله‌های روسطحی و درون چاهی مورد این طرح در دو بخش لوله­‌های بدون درز و لوله‌های درزدار تقسیم‌بندی می‌­شود و مشخصات این لوله‌ها به شرکت‌های داخلی ارائه شده است تا در تعاملی مثبت به ساخت آن‌ها و رفع نیاز‌های صنعت نفت اقدام کنند.

وی با اشاره به اولویت این شرکت برای حمایت از ساخت داخل، تصریح‌کرد: مناطق نفتخیز جنوب طی سال‌های اخیر توان خود را برای ارتقای دانش فنی و سطح کیفی سازندگان داخلی به کار بسته و در سالی که به نام “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” نامگذاری شده است این رویه بیش از پیش تقویت خواهد شد.

 

منبع: ایران پترونت

عناوین برگزیده