تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۳۰۷۰۴۱
سرویس خبر : انرژی

چهار دستگاه مخزن سولفورسوز اولین بار در آونگان اراک تولید شد

‌می‌متالز - قائم مقام مدیرعامل شرکت آونگان نوید مرکزی گفت: چهار دستگاه مخزن سولفورسوز برای اولین بار به سفارش فولاد هرمزگان توسط این شرکت تولید شد.
تعداد بازدید : 17

به گزارش می‌متالز، «احمد ساریخانی» روز دوشنبه در آیین انتقال این محصولات تولیدی غول پیکر، افزود: قطر این مخازن ۶ متر، طول هفت و نیم متر و ضخامت آن ۱۶ تا ۲۰ میلیمتر طراحی و تولید شده است.

وی بیان کرد: اگر این مخازن در خارج کشور ساخته می‌شد، ۶ تا هفت دلار قیمت داشت که با استفاده از دانش بومی شرکت آونگان با قیمت ۵۰ درصد این مخازن را تولید کرده است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آونگان نوید مرکزی ادامه داد: این واحد صنعتی از ظرفیت شرکت دانش‌بنیان پیشرو پرواز، سازنده مخازن پلیمری استفاده کرده و محصولات این شرکت به خارج کشور از جمله قرقیزستان، عراق و ترکیه به ارزش هر دستگاه حدود ۱۱۰ هزار دلار صادر شده است.

ساریخانی افزود: این شرکت دانش بنیان، در حوزه صنایع پلیمری موفق عمل کرده و آونگان پلاست یک و نیم سال است که برای تکمیل زنجیره تولید فعال است.

وی بیان کرد: عمده‌ترین فعالیت تولیدی این شرکت، کارخانه نورد است که شمش فولادی را به نبشی تبدیل می‌کند.

شرکت آونگان اراک به عنوان بزرگترین تولید کننده دکل‌های انتقال برق در خاورمیانه ظرفیت تولید ۳۵ هزار تن نبشی را در سال دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکزی

عناوین برگزیده