تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۴۹
بازدید: ۳۳۷
کد خبر: ۲۰۸۴۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بانک صادرات درباره اثر تعیین نرخ تسعیر ارز سال مالی ۹۹ توضیح داد

‌می‌متالز - بانک صادرات با تعیین نرخ تسعیر ارز برای سال مالی ۹۹ از افزایش ۸۴۷.۵ میلیارد تومانی زیان ناشی نسبت به گزارش‌های قبلی و پیش بینی ۳.۱ هزار میلیارد تومانی آن خبر داد.

به گزارش می‌متالز، بانک صادرات با تعیین نرخ تسعیر ارز برای سال مالی ۹۹ از افزایش ۸۴۷.۵ میلیارد تومانی زیان ناشی از آن و پیش بینی ۳.۱ هزار میلیارد تومانی خبر داد.

براین اساس، احمد فاضلی معاون مالی "وبصادر" اعلام کرد: طبق بخشنامه ۱۱ اردیبهشت بانک مرکزی، مبنای تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی برای گزارشگری مالی پایان سال مالی ۹۹ به منظور اعمال در دفاتر و تهیه صورت‌های مالی، مبلغ ۱۹ هزار تومان برای هر یورو و ۱۵.۹ هزار تومان برای هر دلار آمریکا و سایر اسعار و بر مبنای نرخ برابری آن به یورو در پایان اسفند سال ۹۹ تعیین شده است.

باتوجه به شروط مندرج در بند‌های بخشنامه ۲۸ اسفند سال ۹۸ در خصوص شناسایی اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی به نرخ ارز سامانه نیما و سامانه الکترونیکی ارزی (ETS) و وضعیت باز ارزی این بانک در مقطع پایان اسفند سال ۹۹، زیان ناشی از تسعیر ارز نسبت به گزارشات قبلی به میزان ۸۴۷.۵ میلیارد تومان افزایش داشته و معادل ۳.۱ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که در مقایسه با سایر اقلام صورت‌های مالی از اهمیت کمتری برخوردار است. با عنایت به سود آوری مطلوب بانک، صورت‌های مالی سال منتهی به اسفند ۹۹ در موعد مقرر افشا می‌شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده