تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۷
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۲۰۸۶۹۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی اصفهان:

بازار سیمان متلاطم است

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی اصفهان گفت: وضعیت سیمان بحرانی است که ممکن است به دلیل افزایش حجم مصرف و کاهش تولید کارخانه‌ها باشد و به رغم افزایش قیمت ۳۵ درصدی در ۱۵ روز گذشته، اما همچنان بازار سیمان با تلاطم رو به رو است.

به گزارش می‌متالز، ناصر محمدی اظهار کرد: وضعیت سیمان بحرانی است که ممکن است به دلیل افزایش حجم مصرف و کاهش تولید کارخانه‌ها باشد و به رغم افزایش قیمت ۳۵ درصدی در ۱۵ روز گذشته، اما همچنان بازار سیمان با تلاطم رو به رو است.

وی افزود: مدیریت استان اصفهان برای مدیریت بازار سیمان جلساتی برگزار کرده است تا وضعیت سیمان به حالت عادی خود بازگردد.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی اصفهان گفت: وضع مالیات بر خانه‌های خالی به بخش مسکن لطمه زد و همزمان نیز افزایش قیمت آهن، مصالح ساختمانی از جمله سیمان و کمبود آن، کمبود شن و افزایش شدید قیمت شن و آجر از یک طرف و افزایش شدید کرایه حمل مصالح ساختمانی از درب کارخانه‌ها به محل مصرف نیز مزید بر علت شده که افزایش شدید قیمت مصالح ساختمانی را شاهد باشیم.

محمدی افزود: نظارت بر افزایش هزینه‌های حمل، با پایانه‌ها بوده و لازم است مقامات مسوول پیگیر این موضوع شوند. افزایش قیمت لاستیک و قطعات یدکی نیز می‌تواند از جمله عواملی باشد که رانندگان کرایه حمل مصالح ساختمانی را افزایش داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایمنا

عناوین برگزیده