تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۴۹
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۰۸۸۸۹
سرویس خبر : انرژی
استاندار کرمان:

مصرف برق صنعتی استان کرمان در حال عبور از میانگین دنیاست

‌می‌متالز - استاندار کرمان گفت: میانگین مصرف برق صنعتی استان کرمان در حال عبور از میانگین دنیاست، اما نباید فقط گرد مس و فولاد بچرخیم و باید توازن در تولید را دنبال کرد، زیرا این معادن پایان پذیر است.

به گزارش می‌متالز، دکتر"علی زینی وند" امروز ۱۲ اردیبهشت ماه در جشنواره تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان کرمان اظهار کرد: کشور در شرایط سختی قرار دارد و طبیعی است که در این شرایط بر قشر حقوق بگیر ثابت و کسانی که حقوق اندکی دارند، این فشار‌ها مضاعف است.

وی افزود: اهداف انقلاب باید به گونه‌ای باشد که زندگی مسوولان تفاوتی با قشر عادی مردم نداشته باشد، اما اکنون سختی روی قشر کارمند و کارگر فشار غیر قابل تحملی بعضا به وجود آورده که اگر غیرت ایرانی و پایبندی به هویت انقلاب، کشور و استقلال نبود، شاید وضعیت خیلی بدتری در زمینه اعتراضات داشتیم.

زینی وند با اشاره به اینکه برخی از اعتراات کارگری به حق است، گفت: در دل این اعتراضات سوءاستفاده‌هایی می‌شود و باید دقت کنیم و تشکل‌های کارگری باید حرفشان را بزنند و باید توجه داشت که برخی اوقات کد اشتباه دادن موجب می‌شود دچار تزلزل و عدم حمایت بشویم.

استاندار کرمان با بیان اینکه امروز داریم هزینه انقلاب و استقلال را می‌دهیم، اظهار کرد: ایران جنگ طلب نیست و برای کسانی که دشمن هویت، استقلال و تاریخ ایران هستند، این جناح و آن جناح ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر دوره سخت سال‌های ۹۷ و ۹۸ را پشت سر گذاشتیم و دوباره با ما به مذاکره نشستند، به دلیل پایه‌های اقتصادی و حضور قدرتمند امنیتی در منطقه است که این‌ها جدا از هم نیستند و کسی که این دو را مقابل هم قرار می‌دهد چه داخل و خارج از کشور باشد، دشمن هستند.

زینی وند تصریح کرد: اگر حضور تاثیرگذار سردار حاج قاسم سلیمانی در منطقه نبود و سنگر‌ها از بین می‌رفت، امروز کسی با ایران مذاکره نمی‌کرد. جاده صاف کنی و اقتدار است که ما را پشت میز مذاکره و ادبیات دیپلماتیک ما را تاثیرگذار در منطقه و بین الملل قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: راه نجات ما در تحقق شعار سال است که توسط مقام معظم رهبری اعلا می‌شود و اگر پایه اقتصاد ما محکم باشد و با تحریم و خروج یک فرد دیوانه از قرارداد بین المللی پول ما بی ارزش نشود، آن موقع از گردنه سخت عبور کرده ایم و ریشه آن در اقتصاد ملی است.

استاندار کرمان گفت: ما بازار قوی داریم که با همسایگان بیش از ۶۰۰ میلیون نفر است و نقدینگی شناور داریم که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

وی افزود: در استان کرمان تمرکز را بر ریل گذاری توسعه گذاشته ایم تا با تغییر دولت و مجالس، همه تکلیفشان را بدانند و اینکه فقط چهار معدن بزرگ اقتصاد کرمان نیست.

زینی وند با اشاره به پیگیری چند طرح سرمایه گذاری جدید در استان کرمان تصریح کرد: کارخانه پلاسما به جد دنبال می‌شود و به ادارات اعلام کردم برای طرح‌های دارای توجیه کسی حق ندارد زمین ندهد و باید مشکلاتشان حل شود.

وی با اشاره به اینکه مافیای واردات نمی‌گذارد برخی طرح‌ها در کشور اجرا شود، بیان کرد: میانگین مصرف برق صنعتی استان کرمان در حال عبور از میانگین دنیاست، اما نباید فقط گرد مس و فولاد بچرخیم و باید توازن در تولید را دنبال کرد، زیرا این معادن پایان پذیر است.

استاندار کرمان گفت: هنر مدیریت، تجمیع توانمندی‌ها در راستای رفاه و توسعه استان و کشور است و خوشبختانه در استان کرمان راه برای کار باز است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قوانین باید به نفع تشکل‌های کارگری و کارفرمایی باشد، افزود: از دست قوانین پرتعداد نالان هستیم و راه درازی در اصلاح قوانین در پیش داریم. قوانین دست و پاگیر مدیران ما را غیرجسور کرده است.

زینی وند با اشاره به اینکه قوانین ما قوانینی نیستند که برای کارگران امنیت شغلی ایجاد بکنند، گفت: در حوزه کارگری باید روی مهارت آموزی خیلی کار شود چراکه با این کار آسیب‌های کارگری کاهش و راندمان افزایش یافته است.

وی با اشاره به انتخابات و بحث‌های سیاسی بیان کرد: اگر کسی فکر می‌کند کشور را با یک جناح می‌تواند اداره کند، همین ابتدا شکست می‌خورد و اگر بتوانیم با هم افزایی همه شایستگان و مدیران جسور ذیل شعار‌های رهبری کار کنیم طی سه چهار سال آینده به تعادلی در اقتصاد، معیشت، علم، سیاست و ... می‌رسیم و استان کرمان به خوبی دارد جلو می‌رود و باید توازن در صنعت، بخش‌های اقتصادی و کشاورزی باشد.

استاندار کرمان گفت: منطقه گرایی و دید توسعه نامتوازن سهم مهلک در استان کرمان است و باید توسعه متوازن صورت بگیرد.

در این مراسم از نخبگان جامعه کار و تولید استان کرمان تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) کرمان

عناوین برگزیده