تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۳
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۲۰۸۹۳۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شرکت آلومینیوم المهدی به عنوان واحد نمونه هرمزگان انتخاب شد

‌می‌متالز - در آئین برگزاری سی و دومین جشنواره امتنان از کارگران، گروه کار و واحد نمونه هرمزگان که با حضور "رئوفی" معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری و "هادی ابراهیمی" مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد، کارگران، گروه کار و واحد نمونه هرمزگان معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش می‌متالز، محمود رئوفی معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان در این مراسم گفت: راز آفرینش و رشد انسان در گرو کار و تلاش است و جامعه‌ای که افراد آن مشغول به کار باشند، کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

"رئوفی" با اشاره به اینکه هرمزگان در مسیر رشد و توسعه در بخش‌های مختلف اقتصادی است، افزود: بر این اساس هر ساله بر جمعیت کارگری استان افزوده می‌شود که باید جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، برنامه ریزی کرد.

وی اظهارداشت: کارگران با حضور پر رنگ خود در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی به اثبات رسانده اند که در جهت پیشرفت و بالندگی میهن اسلامی با جهاد و پایمردی در دو جبهه تولید و حفظ آرمان‌های نظام از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد و با توجه به نامگذاری امسال، به نام تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها، نقش کارگران در تحقق این شعار بسیار مهم و تاثیر گذار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: هر ساله بمنظور ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش، در سه مرحله مقدماتی در سطح کارگاهی و کارخانه، نیمه نهایی در سطح استانی و مرحله نهایی در سطح ملی، تجلیل از کارگران و گروه کار و واحد نمونه صورت می‌پذیرد و برگزیدگان طی مراسمی تحت عنوان جشنواره امتنان در استان‌ها و در سطح کشور، تجلیل می‌شوند.

"هادی ابراهیمی" افزود: شناسایی و بررسی علمی و کاربردی، ساماندهی و کارآمد سازی استعداد‌ها و خلاقیت‌ها و نو آوری‌های چهره‌های برتر جامعه کار و تولید در راستای کاهش موانع و گشودن گره‌های تولید و ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان شاغلین بخش کار و تولید و همچنین ارج نهادن به تلاش و مساعی کارگران نمونه، تولید کنندگان، کارآفرینان و فرصت آفرینان اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادی و ارتقاء منزلت و جایگاه کار و تولید از اهداف کلی این جشنواره است.

ارائه شیوه‌های نوین در کار، ابتکار و نوآوری در زمینه افزایش بهره وری راندمان تولید یا کاهش ضایعات، اسلامی و اصول اخلاقی، رعایت موارد ایمنی و تلاش در جهت ارتقاء مهارت‌های شغلی از جمله شاخص‌های انتخاب کارگران و گروه کار نمونه است.

قابل ذکر است که تعداد ۹۴۵ نفر در قالب کارگر و گروه کار و واحد نمونه در سامانه ثبت نام نموده اند که پس از داوری، کارگران و گروه‌های کار و واحد نمونه استانی انتخاب و معرفی شدند.

شرکت آلومینیوم المهدی با مدیرعاملی "حمید مهتدی"، با افزایش و ثبات در اشتغال و تولید طی سال‌های اخیر، افزایش صادرات، ارتقای تسهیلات رفاهی کارگران، توجه ویژه به امر آموزش، توجه به مبحث تحقیق و توسعه و دارا بودن واحد R&D، اجرای دستورالعمل‌های حفاظت فنی و بهداشت کار و ایفای نقش مسئولیت پذیری اجتماعی، بعنوان واحد نمونه معرفی و از مدیرعامل این شرکت تقدیر شد.

مدیرعامل المهدی گفت: در سال ۹۹ با تلاش و همت همه کارکنان این مجموعه توانستیم رقم تولید این شرکت را به ۱۶۳ هزار تن برسانیم که این افزایش تولید، رشد ۸۸ درصدی را به همراه داشت و مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود به این موضوع اشاره فرمودند.

مهتدی افزود: چند سال پیش و در برهه زمانی خاصی شاهد مشکلات بسیاری در حوزه تولیدات شرکت، امنیت شغلی کارکنان و اخراج کارگران و... بودم که موجب دغدغه فکری کارکنان و همه مسوولان شده بود که این امر با سپردن مدیریت این مجموعه تولیدی به گروه مپنا و مدیران ارزشی شاهد رفع شدن مشکلات، توسعه و رونق بیش از بیش این مجموعه در استان و حتی در سطح کشوری شدیم.

وی با بیان اینکه افزایش چندین برابری ظرفیت و جهش تولید این شرکت درعمل کار آسانی نیست، خاطر نشان کرد: عمل کردن به معنای واقعی کلمه به این امر خطیر جز با روحیه جهادی و اراده قوی امکان پذیر نبوده و خوشبختانه همه کارکنان این مجموعه تولیدی مهم از این شاخص‌ها برخودار هستند.

منبع: خبرگزاری موج

عناوین برگزیده