تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۴
بازدید: ۶۵۷
کد خبر: ۲۰۹۱۴۸
سرویس خبر : انرژی

ارزیابی نشریه آمریکایی از اهرم فشار اطلاعاتی ایران در جریان مذاکرات برجام

‌می‌متالز - یک نشریه آمریکایی در گزارشی به مکانیسم اطلاع رسانی و فضای اطلاعاتی فراهم شده علیه آمریکا در رسانه‌های ایرانی پرداخته است.

به گزارش می‌متالز، نشریه واشنگتن فری بیکن در گزارشی به مکانیسم اطلاع رسانی و فضای اطلاعاتی فراهم شده علیه آمریکا در رسانه‌های ایرانی پرداخته و آن را به مثابه اهرم فشاری کارآمد در خدمت پیشبرد مذاکرات وین برای تحقق خواسته‌های طرف مذاکره کننده ایرانی ارزیابی کرده است.

در این گزارش آمده که مذاکره کنندگان ایرانی به دنبال برداشتن همه تحریم‌های وضع شده علیه ایران در دوره ترامپ هستند.

به گزارش پرس تی وی، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا به این نشریه گفته است که واشنگتن حاضر است در ازای بازگشت ایران به تعهدات هسته‌ای خود، تحریم‌هایی را که ناقض تعهد آمریکا به برجام است، بردارد.

بهنام بن طالب لو، از اعضای ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها و متخصص در امور ایران، این موضوع را اینگونه تحلیل کرده است: ایرانی‌ها با درز اطلاعات از مذاکرات، اهرم فشار ایجاد می‌کنند.

او تصریح کرده است: به واسطه مطالبه امتیازات بیشتر و درز اطلاعاتی که حاکی از پتانسیل برای مطالبه بیشتر است، ایرانی‌ها پیام‌های متعددی (به طرف مقابل) ارسال می‌کنند.

به گفته بن طالب لو؛ ایرانیان در استفاده از فضای اطلاعاتی علیه آمریکا چیره دست هستند.

عضو ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها همچنین تاکید کرده است: با توجه به سیگنال‌های ارسال شده از سوی تیم بایدن مبنی بر اینکه تمایل، علاقه و عزمی برای یک توافق طولانی‌تر و قوی‌تر وجود ندارد، ایران اعتقاد دارد اظهارات مقامات آمریکایی در مورد حفظ تحریم‌ها صوری و ظاهری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده