تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۰
بازدید: ۳۰۴
کد خبر: ۲۰۹۳۴۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس اتحادیه آهن و فولاد:

ناتوانی مردم برای نوسازی خانه‌های فرسوده / آهن باز هم گران شد

‌می‌متالز - توان مالی بسیاری از مردم عادی که در بافت‌های فرسوده به ویژه در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند برای نوسازی، ساخت و بهبود محل زندگی‌شان به علت گرانی آهن از بین رفته است.

به گزارش می‌متالز، افزایش قیمت مصالح ساختمانی به ویژه آهن هزینه بازسازی واحد‌های فرسوده را بالا برده و صاحبان این خانه‌ها که بیشتر آن‌ها از قشر ضعیف جامعه هستند توانایی نوسازی خانه‌هایشان را ندارند. البته دولت هم با پروژه‌هایی نظیر مسکن مهر به عنوان بزرگترین متقاضی سیمان و مصالح ساختمانی باعث افزایش قیمت این کالا‌ها شده و هزینه نوسازی بافت‌های فرسوده را به شدت بالا برده است.

حمید‌رضا رستگار رئیس اتحادیه صنف فروشندگان آهن، فولاد و فلزات تهران درباره تاثیر افزایش قیمت آهن در بازار مسکن به تجارت‌نیوز گفت: بازار مسکن متاثر از افزایش قیمت‌های داخلی و گرانی آهن و فولاد است و فقط افراد خاصی توانایی مالی ساخت و ساز دارند و توان مالی بسیاری از مردم عادی که در بافت‌های فرسوده به ویژه در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند برای نوسازی، ساخت و بهبود محل زندگی‌شان به علت گرانی آهن از بین رفته است.

او گفت: قیمت آهن از ابتدای سال حدود هزار تومان افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود این روند افزایشی قیمت همچنان وجود داشته باشد.

به گفته رستگار، در کشور‌های توسعه یافته عرضه و تقاضا قیمت را تامین می‌کند و مسیر توزیع نیز مشخص و ضابطه‌مند است، اما در کشور ما این مسیر‌ها مخدوش شده. کسانی که در حوزه فولاد می‌توانستند ارزآوری داشته باشند و تحریم‌ها را دور بزنند با بخش‌نامه‌های مختلف حذف شدند و بخش بیشتر سهمیه آهن کارخانجات نیز به جای مصرف، در بازار آزاد فروخته می‌شود.

به گفته رستگار آهن به تناسب بقیه کالا‌ها و به تبعیت از نرخ ارز و گرانی‌های کاذب افزایش داشته و کارخانه‌های تولیدکننده نیز با توجه به بالارفتن قیمت مواد اولیه، دستمزد کارگر و هزینه حمل و نقل دنبال تطبیق خود با بازار هستند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده