تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۱۶
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۲۰۹۷۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

غول مس جهان هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد

می متالز - معدن Chuquicamata هزینه های خود را کاهش خواهد داد.
غول مس جهان هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد

به گزارش می متالز، معدن مس دولتی شیلی، Codelco، برترین تولید کننده مس در جهان، ذوب فلزات خود را در Chuquicamata نشان داده است که از نظر عملیاتی دومین اندازه بزرگ دنیا را دارد ، حداقل تا پایان سالهزینه های خود را کاهش خواهد داد که هدف آن انجام یک تعمیرات اساسی برنامه ریزی شده است که پیش شروع سختگیری های استاندارد سازی دستگاه ها، به پایان می رسد.
اتحادیه ها انتظار دارند که تولید در این مرکز حداقل 60 روز تعلیق شود، در حالی که این شرکت می گوید که برخی از فرایندها ممکن است تا تاریخ 13 دسامبر تحت تأثیر قرار بگیرند. در همین رابطه طبق گزارش بلومبرگ،تا زمانی که قوانین جدید به اجرا گذاشته شود تعلیق تولیدات این شرکت ادامه خواهد داشت
ذخایر سنگ معدن Chuquicamata رو به اتمام است در نتیجه نیاز به تجهیزات مدرن برای انجام عملیات زیر زمینی دارد.
این معدن جدید، برای انجام عملیات زیرزمینی، 1700 کارگر تعدیل خواهند شد، این شرکت گفته است بخشی از آن به دلیل جایگزین تسمه نقاله به جای کامیون ها می شوند.
Codelco که تمام سود خود را به دولت می دهد، دارای ذخایر مس زیادی است که 10 درصد از ذخایر معروف و معتبر شناخته شده در جهان را تشکیل می دهد و حدود 11 درصد کل تولید سالانه که در حدود 1.8 میلیون تن مس در جهان است را تشکیل می دهد
این شرکت تقریبا 4 میلیون تن از کنسانتره را در چهار کارخانه ذوب را مدیریت می کند – Ventanas، Chuquicamata، Caletones (Division El Teniente) و Potrerillos (بخش السالوادور)
در سال گذشته، Chuquicamata حدود 330،900 تن مس تولید کرد.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده