تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۵
بازدید: ۵۶۸
کد خبر: ۲۰۹۸۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس به رشد ۴ هزار واحدی بسنده کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۴هزار واحدی مواجه شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۴ میلیارد و ۷۶۰ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۲۰۱ میلیارد تومان در بیش از ۴۵۶ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۴ هزار و ۴۶۲ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۸۹ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، مخابرات ایران و گروه مپنا با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی متعادلی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۵۱۱۶۰ واحد رشد، شاخص‌های کل (هم‌وزن) ۱۳۸۷ واحد و قیمت (هم‌وزن) ۹۰۰ واحد افت، و شاخص آزاد شناور ۳۰۰۹ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۳۷۲۳ و ۷۴۵۰ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۸۲ میلیون ورقه به‌ارزش ۷ هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان در ۱۴۶ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵۹ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۴۸۶ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، بیمه پاسارگاد و ذوب آهن اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های توکاریل، صنایع ماشین‌های اداری ایران و سرمایه‌گذاری صبا تامین بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده