تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۱۰۰۵۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

حذف سودجویان از تالار صنعتی بورس کالا

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: همه تولیدات شرکت فولاد مبارکه در بورس عرضه می‌شود و خرید از بورس هم براساس رقابت انجام می‌شود پس امکان رانت فراهم نیست.

به گزارش می‌متالز، رضا شهرستانی با تاکید بر اهمیت ورود صنعت فولاد جهان به تولید فولاد با ارزش افزوده بالا اظهار داشت: برنامه ریزی چین در سال ۲۰۲۱ بر کاهش ۳ درصدی فولاد خام استوار است و به جای آن ۱۵ درصد کل تولید فولاد خود را بر فولاد‌های باکیفیت و با قیمت بیش از هزار دلار به ازای هرتن اختصاص داده است.

وی افزود: برنامه ریزی چین در سال جاری میلادی بر تولید بالغ بر ۱۵۰ میلیون تن فولاد‌های خاص است.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد تصریح کرد: این اتفاق درچین باید هشداری برای صنعت فولاد کشور باشد چرا که رقابت در صنعت فولاد حرف اول را می‌زند.

وی با اشاره به چشم انداز تولید فولاد ۵۵ میلیون تنی در چشم انداز ۱۴۰۴ که ۳۰ میلیون تن آن در بخش صادرات تعریف شده است، تصریح کرد: نباید فرصت سوزی کرد و از اکنون باید بر فولاد با ارزش افزوده بالا سرمایه گذاری کرد.

شهرستانی گفت: لازم است برنامه ریزی‌های صنعت فولاد کشور هماهنگ با دنیا و به ویژه کشور چین باشد تا زیرساخت‌ها و کارخانه‌های تازه تاسیس فولادی در کشور بر تولید فولاد با ارزش افزوده بالا و متناسب با سیستم انقلاب صنعتی چهارم تمرکز کنند.

وی عنوان کرد: نیاز است که علاوه بر اطلاع رسانی به واحد‌های تولیدی فولاد، دولت مردان و سیاست گذاران هم در جریان این موضوع باشند و با برگزاری سمینار‌ها و دعوت از کارشناسان بین المللی با اشراف به اهمیت این موضوع، صنعت فولاد را به روز کنیم تا بتوانیم جایگاه فولاد ایران در جهان را حفظ و ارتقاء بخشیم.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با توضیح اینکه تولیدات شرکت فولاد مبارکه براساس ثبت سفارش است، گفت: همه تولیدات شرکت فولاد مبارکه در بورس عرضه می‌شود و خرید از بورس هم براساس رقابت انجام می‌شود پس امکان رانت فراهم نیست.

منبع: گسترش نیوز

عناوین برگزیده