تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۱۴
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۱۰۲۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تحلیلگر بازار سرمایه مطرح کرد:

نفع بورس از اصلاح قیمت دلار / دولت ۲۸۰ هزار میلیارد تومان را برگرداند

‌می‌متالز - تحلیلگر بازارسرمایه با اشاره به لزوم بازگشت ۲۸۰ هزار میلیارد تومانی دولت از تامین مالی در بورس گفت: سهامداران نگران اصلاح قیمت دلار نباشند و بازار از این موضوع نفع می‌برد.

به گزارش می‌متالز، افشین دهقان با اشاره به شرایط کنونی اقتصاد ایران و روند نزولی بازار‌های طلا، دلار و ...  گفت: در این وضعیت بازار سرمایه می‌تواند یکی از بازار‌های جذاب پیش روی سرمایه‌گذاران خرد باشد. سازمان بورس باید زمینه‌ای فراهم کند که سرمایه‌ها در بازگشایی‌های غیرمعقول نماد‌ها آسیب نبیند. به این معنا که حتی اگر معاملات ابطال شود، روی تابلو نباید با سهامداران بازی شود چراکه مردم به اندازه کافی از مشکلات معیشتی دچار چالش هستند.

وی افزود: بساط دخالت دستوری باید در اقتصاد ایران برچیده شود. دولت ۲۸۰ هزار میلیارد تومان از بورس و جیب مردم تأمین نقدینگی کرده و وظیفه دارد بعد از بدست آوردن منابع ارزی بلوکه شده در کشور‌های دیگر، بدهی قرضی از بورس را به بازار برگرداند. بازار سرمایه بسیار به لحاظ قیمتی و حتی دلاری ارزنده بوده و خرید سهام در میان و کوتاه‌مدت برای سرمایه‌گذاران با سود همراه خواهد بود.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: بخشی از نقدینگی بازار به علت بی‌اعتمادی اکنون به سمت ارز‌های دیجیتال رفته در حالی که این ارز‌ها پشتوانه مالی نداشته و تولیدی نیستند. به همین دلیل همراهی با آن‌ها حباب روی حباب گذاشتن است ضمن اینکه ورود به کریپتوکارنسی‌ها با ریسک زیاد همراه بوده و در آینده مال باختگان زیادی خواهد داشت.

دهقان گفت: شاخص بورس با حمایت و تصویب بسته حمایتی با نسبت ارزندگی بازار، موج صعودی قوی را شروع خواهد کرد که در کوتاه و بلندمدت با رونق همراه خواهد بود. کانون سهامداران خرد باید هرچه زودتر تشکیل شود، اما برخی مخالفت‌های وجود دارد که به نظر می‌رسد ناشی از تفکر دزدی از این بازار است.

وی ادامه داد: اصلاح انجام شده در ریزش اخیر، نسبت دلاری بازار را به شدت ارزنده کرده و سهامداران نگران اصلاح قیمت دلار نباشند. چرا که بازار سرمایه از هرگونه گشایش تحریمی نفع خواهد برد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده