تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۴۳
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۱۸۰۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد:

بورس زیر آتش کاهش قیمت دلار

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه، گفت: با توجه به اثرات انتزاعی کاهش قیمت دلار، هفته‌ی پیش رو در بازار سرمایه شاهد بازار افزایشی نخواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، سید محمدرضا اعلمی بازار سرمایه در هفته پش رو را پیش بینی کرد و افزود: بررسی عملکرد یک هفته گذشته بازار سرمایه، شاهد یک بازاررنج بودیم که نهایتا بازار بورس با رنگ قرمز هفت هزار و سیصد واحدی شاخص کل در آخرین روز معاملات (چهارشنبه ۲۹ شهریورماه) به کار خود پایان داد.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: این در حالی است که هنوز بازار از حجم کم معاملات رنج می‌برد. عدم ورود پول به بازار بورس به سبب علل‌های پیدا و پنهان مسائل کلان کشور سبب ضعیف و کم شدن حجم معاملات بازار بورس شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از نماد‌های بازار بورس از لحاظ بنیادی دارای عملکرد خوبی هستند و در قیمت‌های حال حاضر مناسب برای ورود هستند اماهمچنان برخی ریسک‌های سیستماتیک سبب تضعیف بازار شده است.

اعلمی به اثرات روانی انتظار کاهش قیمت دلار و مسائل منطقه‌ای همچون بحران قره باغ که سبب تضعیف بازار شد اشاره کردو گفت:اثرات روانی مسائل منطقه‌ای همچون درگیری کشور آذربایجان و ارمنستان می‌توانست سبب نگرانی‌های بیشتری شود که به سبب اخبار جدید مبنی بر اعلام آتش بس در منطقه‌ی قره باغ امیدواریم شاهد آرامش در این منطقه باشیم که سبب ایجاد جو مثبت روانی به لحاظ سرمایه گذاری میشود.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد:، اما همچنان ریسک سیستماتیک احتمال کاهش قیمت دلار سبب شده است تا شاهد یک بازار افزایشی نباشیم. البته که با کاهش قیمت دلار حتی در قیمت هایی، چون ۳۵ هزار تومان، همچنان بازار بورس مناسب‌ترین بازار برای سرمایه گذاری است

اعلمی گفت: همچنان کاهش قیمت دلار به لحاظ مالی-رفتاری دارای اثر روانی بر کلیت بازار است و از این حیث هفته‌ی پیش رو با توجه به اثرات انتزاعی کاهش قیمت دلار، شاهد یک بازار افزایشی نخواهیم بود. باید توجه داشت شاخص کل به سمت حمایت دو میلیون یکصد هزار واحدی در حال حرکت است که درصورت از دست دادن این حمایت شاهد افت بیشتر بازار خواهیم بود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده