تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۲
بازدید: ۴۹۴
کد خبر: ۲۱۰۵۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیمه، ارتباطات و سلامت جامعه

‌می‌متالز - بیش از یکسال از پیدایش ویروس کووید ۱۹ گذشت. در این مدت ویروس کرونا، سلامت جامعه جهانی را با مخاطره جدی مواجه نمود و تمام عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را متاثر ساخت.

به گزارش می‌متالز، تحقیقات علمی نشان می‌دهد که این ویروس منحوس تا مدت‌ها میهمان ناخوانده ما بوده و باوجود کشف و ساخت واکسن و آغاز واکسیناسیون، بشر ناگزیر از پذیرش حضور ویروس و تاثیرگذاری آن در ابعاد و حوزه‌های مختلف برای مدت زمان طولانی تری خواهد بود.

اگر پیش فرض تاثیر طولانی مدت ویروس بر حوزه‌های مختلف را بپذیریم، ضروریست پیش بینی تأثیرات جدی‌تر کرونا بر اقتصاد و به ویژه صنعت بیمه که از صنایع تاثیرپذیر از متغیر‌های اقتصادی است با شیوه‌های علمی و آینده نگرانه مورد توجه قرار گیرد تا شرکت‌های بیمه با آمادگی و دانش لازم به راه کار‌های مدیریت آثار ویروس بر کسب وکار بیمه دست یافته و تجهیز شوند.

به نظر نگارنده، آمار چشمگیر افراد مبتلا و تلفات انسانی تحمیل شده از یک سو و هزینه‌های بالای درمان بیماران کرونایی از سوی دیگر تاثیر قابل توجه خود را در صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه در سال‌های آتی نشان خواهد داد. از این رو همزمان با ضرورت تمرکز مضاعف در مدیریت ریسک رشته درمان، شرکت‌های بیمه باید اطلاع رسانی مستمر و موثر به جامعه به منظور ارتقاء بهداشت و سلامت آحاد مردم را به طور ویژه دنبال کنند. به همین جهت روابط عمومی شرکت‌های بیمه به عنوان راهبر اصلی این حوزه، ماموریت حساس و بی بدیلی را عهده دار خواهند بود.

به نظر می‌رسد روابط عمومی شرکت‌های بیمه و به ویژه شرکت‌هایی که رشته درمان سهم قابل توجهی از پورتفوی آن‌ها را تشکیل می‌دهد وظایف، مسئولیت‌ها و نقش متفاوتی را در ایفای رسالت جدیدی که از منظر وظایف متعالی سازمانی و مدیریت ریسک مهم است بر عهده خواهند داشت.

از این رو انتظار می‌رود روابط عمومی‌های صنعت بیمه با آگاهی از وظایف خطیر و مسوولیت‌های جدید، با تجهیز هرچه بیشتر خود به دانش و بینش متناسب با سپهر ایجاد شده و نیز بکارگیری همه ظرفیت‌ها به ویژه هم افزایی با رسانه‌ها به تقویت و تثبیت نقش دانش مدارانه خود در این حوزه همت گمارده و نتایج ماندگاری را رقم بزنند.

دکتر داریوش محمدی
مدیرعامل بیمه ایران معین

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده