تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۷
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۲۱۰۷۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
واکنش به دامن متقارن سه درصدی بورس کالا (۱)

قیمت‌گذاری مطمئن‌تر با تعیین قیمت توسط تولیدکنندگان

‌می‌متالز - یک تحلیلگر بورس کالا درباره تصریح کرد: با تعیین قیمت محصولات فولاد با دامنه نوسان مثبت و منفی ۳ درصد توسط تولیدکنندگان، قیمت‌ها به قیمت‌های جهانی نزدیک‌تر و واقعی‌تر می‌شود.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، داود کاغذگران در گفتگو با فولادبان در رابطه با دامنه تعیین قیمت پایه مثبت و منفی ۳ درصد برای شمش و مقاطع در بورس کالا گفت: اگر بورس کالا از همان ابتدا چنین دامنه نوسانی را برای تعیین قیمت محصولات فولادی در نظر می‌گرفت، تا این حد مشکل به وجود نمی‌آمد که زمانی از بازار جهانی جلو و در بازه‌ای دیگر از قیمت‌های بازار جهانی عقب باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر، قیمت‌های داخلی هنوز به قیمت‌های جهانی نرسیده است و این اتفاق دیر یا زود می‌رسد، اما در این میان، فقط مصرف‌کننده است که متضرر می‌شود چراکه مصرف‌کننده خبر از قیمت جهانی ندارد و فقط به انتظار این است تا قیمت ارز کاهش یابد، اما اگر مصرف‌کننده بداند که دامنه نوسان تغییر قیمتی محصولات فولادی تا چه حد است، آن زمان خیالش راحت است و خریدش را هم به موقع انجام خواهد داد.

این تحلیلگر بورس کالا با اشاره به اینکه بازرگانان در این صورت راحت‌تر محصول مورد نظر خود را خریداری می‌کند، افزود: تولیدکنندگان با در نظر گرفتن این شرایط قیمت‌گذاری می‌توانند با بالاتر بردن ۳ درصدی قیمت خود تعهدات را از دوش خود بردارند.

کاغذگران در پایان گفت: این سیستم به قیمت‌یابی کمک شایانی خواهد کرد و این اتفاقی است که در سراسر جهان می‌افتد، اما باید در نظر داشت که قیمت دستوری به همه بازار‌ها ضرر می‌زند و بازار باید خودش قیمت را پیدا کند، چون بازار متصل به دلار، بازار‌های جهانی و هزینه‌های تولیدکننده است و اگر این اتفاق بیفتد، قیمت‌گذاری مطمئن‌تر است.

 

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده