تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۷
بازدید: ۳۶۸
کد خبر: ۲۱۰۷۹۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افت شاخص کل در روز پرتقاضای فلزات اساسی

‌می‌متالز - امروز با وجود اینکه فلزات اساسی پرتقاضا دنبال شدند، شاخص کل به دلیل کاهش ارزش معاملات پایین‌تر آمد.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، همانگونه که کارشناسان بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کردند، بازار سرمایه اولین حرکات خود را در فاز منفی انجام داد و هرچند، در ساعاتی شاخص کل بالا آمد، اما در نهایت بازار منفی بسته شد. کارشناسان عقیده دارند که رشد بازار در پی کاهش معاملات دوام نیاورد، اما دلیل اصلی این است که همچنان شرایط بازار تغییری نکرده است و پیش‌بینی می‌شود که بازار تا زمان نهایی شدن نتیجه انتخابات متعادل و شاید یک روز منفی و یک روز مثبت طی شود.

شاخص کل بازار سرمایه اولین قدم خود را سست برداشت. عرضه‌ها به حدی زیاد بود که این شاخص افت شدیدی را پشت سر گذاشت و با اینکه جمع شدن صف‌های فروش در سهام شاخص‌ساز باعث شد شاخص چند ساعت سبز بماند، ولی باز هم در انتها قرمز بسته شد. شاخص کل در نتت‌های معاملات با سقوط هزار و ۹۸ واحدی، به یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۵۶۱ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن امروز هم روی شیب تند نزولی قرار داشت و ۳ هزار و ۷۸۶ واحد پایین‌تر از روز گذشته آمد و روی ۴۰۲ هزار و ۷۹۳ واحدی ایستاد، اما شاخص فلزات اساسی با اینکه در ابتدا صعودی و سپس، کمی نزولی بود، اما در منطقه سبز رنگ باقی ماند و امروز ۴ هزار و ۹۵۳ واحد بالاتر آمد و رقم ۹۰ هزار و ۱۴۷ واحد را نشان داد.

در معاملات روز جاری، نماد‌های «برکت»، «خودرو»، «خساپا»، «فملی»، «فولاد»، «ثامید» و «بوعلی» پرتراکنش‌ترین‌های بازار بودند و نماد‌های «فملی»، «کچاد»، «ومعادن»، «تاپیکو»، «فارس» بیشترین تأثیر مثبت و نماد‌های «خودرو» و «وتجارت» بیشترین اثر منفی را روی روند حرکت بورس گذاشتند.

امروز، نماد‌های فولادی متعادل معامله می‌شدند و در این میان، نماد‌های «کاوه»، «فجر» و «فخوز» سبزپوش و نماد‌های «فخاس»، «فنورد» و «کویر» افت قیمت قابل توجهی داشتند. در گروه کانه فلزی نماد «کچاد» ۳٫۲۳ درصد و «کگل» ۰٫۷۸ درصد رشد کردند. در بازار فرابورس هم نماد «ذوب» افت تقریبا ۱٫۵ درصدی را تجربه کرد.

 

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده