تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۹
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۲۱۰۳۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشدهای کم‌جان بورس همچنان ادامه دارد/ خودرویی‌ها لیدر و فولادی‌ها پرعرضه‌های بازار

‌می‌متالز - در روزی که بازار رشد‌های کم‌جانی داشت، خودرویی‌ها با تقاضای بالا و فولادی‌ها عرضه‌های بیشتری داشتند.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، معاملات بازار سرمایه در روز‌های پیش تحت تأثیر متقارن شدن دامنه نوسان روز‌های سبزی را پشت سر گذاشت، اما کارشناسان بورس بر این عقیده بودند که این رشد‌ها در بازار بادوام نخواهند بود و تا جایی که در معاملات امروز مشخص بود، این رشد‌های کم‌جان باز هم خود را نشان داند. درست است که دلار با ورود مجدد خود به کانال ۲۳ هزار تومانی اثر مثبت روی شاخص را گذاشت، اما باز هم بالا رفتن فشار عرضه‌ها در فلزات اساسی و برخی دیگر از سهم‌های بزرگ باعث شد تا شاخص پایین‌تر بیاید؛ البته، نباید نقش خودرویی‌ها در معاملات را نادیده گرفت.

امروز، شاخص کل بورس با درخشش سهام گروه خودرویی ابتدای معاملات را با رشد آغاز کرد و تا زمانی این رشد ادامه داشت، اما این رشد‌ها باز هم با خالی شدن پشت سهام شاخص‌ساز خیلی زود به افت تبدیل شدند و به این ترتیب، یک روز سبز بازار به روزی سرخ تبدیل شد و نماگر اصلی بورس تا انتهای معاملات با وجود رشد‌هایی که داشت، ۷۸۹ واحد افت کرد و به یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۸۰۵ واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن از ابتدای معاملات روی ریل نزولی قرار داشت و به نظر می‌رسد هنوز سهم‌های کوچک بازار اصلاح جدید خود را به پایان نرسانده‌اند و در صف فروش قفل هستند که به این ترتیب، این شاخص تا انتهای معاملات ۴ هزار و ۲۰۴ واحد کاهش یافت و در ارتفاع ۴۱۰ هزار و ۷۰۳ واحدی ایستاد. شاخص فلزات اساسی نیز امروز تحت تأثیر فروش اکثر سهم‌های فولادی و بزرگ خود بود و امروز ۸ هزار و ۵۵۵ واحد پایین‌تر از روز گذشته آمد و روی خانه ۹۲۶ هزار و ۱۵۱ واحدی به کار خود پایان داد.

در معاملات امروز، نماد‌های «برکت»، «خودرو»، «شپنا»، «خزامیا»، «فملی»، «شبندر» و «کاما» فهرست نماد‌های پرتراکنش بازار را تشکیل دادند و در این میان، نماد‌های «فارس»، «کچاد»، «خودرو»، «خساپا» و «وپارس» بیشترین تأثیر مثبت و نماد‌های «فولاد» و «فملی» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل داشتند.

نماد‌های فولادی اکثرا در صف‌های عرضه بودند و از بین آن‌ها نماد‌های «فولاد»، «کویر» و «فولاژ» بیشترین افت قیمت را داشتند، اما نماد‌هایی مانند «فجر»، «فخوز» و «فسازان» هم بودند تا این گروه را به تعادل بکشند. در گروه کانه فلزی، «کچاد» مثبت و «کگل» منفی معامله شدند. در بازار فرابورس هم نماد «ذوب» اصلاح تقریبا ۵ درصدی را پشت سر گذاشت.

 

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده