تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۴
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۱۵۵۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سیمای بازار سرمایه سبزتر شد

‌می‌متالز - امروز، بازار ارز و طلا در رالی عقبگرد داشتند، اما بازار سرمایه شتاب گرفت.

به گزارش می‌متالز، بازار سرمایه امروز ۶ شهریور توانست با رشد بیش از ۳۲ هزار واحدی یک رکورد را در چند ماه گذشته ثبت کند که به نوبه خود رقم قابل توجهی است. شاخص کل امروز توانست به سطح ۲ میلیون و ۸۴ هزار واحدی برسد و نسبت به روز گذشته ۱.۵۹ درصد رشد کرد. شاخص فرابورس نیز با افزایش ۱۸۲ واحدی نسبت به روز گذشته توانست ۰.۷ درصد رشد کند و به سطح بیش از ۲۶ هزار واحد برسد.

شاخص کل هم‌وزن نیز که یکسان‌کننده هر سهم هست، رشد ۰.۶۷ درصدی را تجربه کرد و با افزایش بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ واحدی توانست به بالای سطح ۷۰۰ هزار واحد صعود کند.

تعداد معاملات امروز به ۵۳۱ هزار بار رسید و نسبت به روز گذشته یک روند افزایشی را طی کرد. همچنین ارزش معاملات از مرز ۹۰ هزار میلیارد تومان گذشت که نسبت به روز گذشته کمتر بود. حجم معاملات نیز به بیش از ۱۳ میلیارد سهم رسید.

اما دلار با کاهش ۰.۲۶ درصدی به سطح ۴۹ هزار تومانی رسید و طلا نیز ۰.۴۷ درصد ریزش داشت.

امروز در بازار سرمایه ۲۵۷ نماد لباس سبز به تن کردند و ۲۹۵ نماد نیز قرمزپوش بودند. از میان کل ۶۷۱ نماد، ۳۸ درصد مثبت و ۴۴ درصد منفی شدند. این نشان می‌دهد، با این که تعداد نماد‌های منفی در بازار بیشتر از نماد‌های مثبت بود، اما قدرت، ارزش و تاثیرگذاری معاملات در نماد‌های مثبت دست بالا را داشت.

تعداد ۴۱ نماد با ارزش ۱۹۵۲ میلیارد ریال صف خرید و ۳۲ نماد نیز با ارزش ۱۹۳۲ میلیارد ریال صف فروش بودند.

نماد‌های شستا، خگستر، خودرو و شپدیس بیشترین ارزش معاملاتی را داشتند که به جز نماد خگستر مابقی بازده مثبتی را به جای گذاشتند.

بیشترین حجم معاملات متعلق به خساپا، دی، خودرو و شستا بود و نماد‌های فارس، فولاد، فملی و شستا بیشترین ارزش بازاری را داشتند.

بیشترین قدرت خرید حقیقی نیز در نماد‌های نیان، بمولد، فن‌افزار و بگیلان ظاهر شد و همچنین نماد‌های فارس، پارسان، وغدیر و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند.

بیشترین فشار تقاضا را نماد‌های وبصادر، فولاد، ونوین و پی‌پاد تجربه کردند.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده