تاریخ: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۵۳
بازدید: ۴۴۵
کد خبر: ۲۱۱۰۲۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ممنوعیت توسعه کمی واحد‌ها در شهرک تخصصی روی زنجان رعایت شده است

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از سال ۹۲ تا کنون ممنوعیت توسعه کمی واحد‌ها در شهرک تخصصی روی زنجان رعایت شده است.

به گزارش می‌متالز، ناصر فغفوری روز یکشنبه با بیان اینکه این ممنوعیت بر اساس مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۹۲ است، افزود: در زمان حاضر شمار واحد‌های فعال در این مجموعه همان ۴۸ موردی است که جواز و پروانه بهره برداری آن‌ها قبل از سال ۹۲ صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این مصوبه را نداشتیم اکنون تعداد واحد‌ها در شهرک تخصصی روی به بیش از ۷۰ مورد می‌رسید چراکه زمین خالی در این شهرک همچنان وجود دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه بزرگترین نگرانی شهروندانی زنجان در چند سال اخیر ناشی از انبار پسماند‌های این واحد‌ها در نزدیکی شهر بود، گفت: اقدامات خوبی برای حل این مساله با همکاری بخش دولتی و حوزه قضایی در استان انجام شد.

وی افزود: اکنون تمام محدوده محل قبلی دفع پسماند‌ها دیوارچینی بتنی شده و کل پسماند موجود در آن نیز مالچ پاشی شده که مانع از ایجاد گرد و خاک در این محدوده می‌شود.

فغفوری با بیان اینکه از نیمه بهمن ماه سال گذشته پسماند‌ها به محل جدید در منطقه سردهات منتقل می‌شود، گفت: این تدابیر باید از ۱۵ سال پیش اتقاق می‌افتاد تا باعث بروز مشکلات نمی‌شد.

به گزارش ایرنا، زنجان با تولید ۸۰ درصد شمش روی کشور، اولین و بزرگترین تولیدکننده شمش روی خاورمیانه بوده و شمش روی، عمده محصول صادراتی این استان است.

روزانه ۲ هزار تُن پسماند روی در شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان تولید می‌شود و این پسماند‌ها بیش از ۱۵ سال بود که در محوطه این شهرک، انبار می‌شد. انتقال این مواد و دفع اصولی و بهداشتی آن از مدت‌ها پیش به عنوان مطالبه عمومی مردم زنجان مطرح بود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) زنجان

عناوین برگزیده