تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۷
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۲۱۲۲۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور ۱۰۹ فقره جواز تاسیس و طرح توسعه صنعتی در زنجان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی دو ماهه امسال‌‍ ۱۰۹ فقره جواز تاسیس و طرح توسعه صنعتی در استان صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، ناصر فغفوری اظهار کرد: طی دو ماهه اول امسال سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای طرح‌های صنعتی استان بالغ بر ۶۵۲۲ میلیارد ریال است. همچنین در دو ماهه امسال ۱۰۹ فقره جواز تاسیس و طرح توسعه صنعتی در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه اشتغال پیش‌بینی شده برای این طرح‌ها ۱۴۸۸ نفر است، افزود: ۱۵ واحد صنعتی در استان در دو ماهه نخست امسال راه‌اندازی شده که سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این واحد‌ها بالغ بر ۴۷۵ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی صورت گرفته در این واحد‌ها ۸۱ نفر است.

این مسوول با اشاره به واحد‌های به بهره‌برداری رسیده در سال گذشته، ادامه داد: اشتغال‌زایی واحد‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده در سال گذشته، از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بوده است. در سال گذشته ۱۷۷ واحد صنعتی در استان آغاز به کار کرد که در این واحد‌ها ۳۲۲۶ نفر مشغول به کار شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان اشتغال‌زایی پروانه‌های بهره‌برداری صادره در سال ۹۸ به تعداد ۲۱۴۱ نفر بود که این امر حاکی از رشد ۵۰ درصدی میزان اشتغال‌زایی واحد‌های صنعتی در سال گذشته است. همچنین سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای این واحد‌ها بالغ بر ۴۹ هزار و ۶۷۹ میلیارد ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۴۸ درصد افزایش داشته است.

فغفوری خاطرنشان کرد: سهم استان زنجان از پروانه‌های بهره‌برداری صادره در سطح کشور ۲۶.۲ درصد بوده و استان زنجان در زمینه اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری پروانه‌های بهره‌برداری صادره در کشور، توانسته سهم ۳ درصد را به خود اختصاص دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده