تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۳
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۱۱۰۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

کشور نیازمند مدیران جسور و تصمیم‌گیر است/ ضرورت ایجاد مشوق برای شرکت‌های برتر اقتصادی

‌می‌متالز - رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اقدامات وزارت صمت در راستای توسعه تولید و صنایع، نیاز امروز کشور را مدیران جسور، شجاع و تصمیم‌گیر دانست و گفت: باید رفتار کشور‌های دیگر با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را مورد توجه قرار داده و در خصوص مالیات و عوارض از بخش تولید اصلاحات جدی انجام دهیم.

به گزارش می‌متالز، شهباز حسن پور در مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه سرمایه‌گذاری، گام دوم دوم اجرای طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» گفت: نیاز امروز کشور، مدیران شجاع، جسور، تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر است، وزیر صنعت معدن و تجارت در ۴۰ سال گذشته در هر حوزه‌ای که مسئولیت قبول کردند، خلق ثروت داشتند و در استان کرمان و در خراسان اقتصاد مقاومتی از ابتکارات آقای رزم‌حسینی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به نگرانی مجلس و نمایندگان ملت از گرانی و افزایش قیمت‌ها، به اقدامات خوب وزارت صنعت در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: اجرای اَبَر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی یک کار بزرگ و قابل تقدیر بود و تحقق این پروژه تنها با تفکر بسیجی امکان‌پذیر بود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خانه ملت در خصوص اجرای طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» بر لزوم ایجاد مشوق برای این شرکت‌ها تاکید کرد و افزود: لازم است شرکت‌ها و واحد‌هایی که دارای تولید، اشتغال و سرمایه گذاری بالا هستند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند و برای فعالیت‌های خود امتیازات ویژه و خط سبز داشته باشند.

حسن پور با استناد به سیاست‌های اقتصادی رایج در دنیا و مدل‌های موفق بین‌المللی در حوزه اقتصاد، تصریح کرد: باید رفتار کشور‌های دیگر با سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را مورد توجه قرار داده و در خصوص مالیات و عوارض از بخش تولید اصلاحات جدی انجام دهیم.

وی با اشاره به نقش شرکت‌های خصوصی و برتر کشور در اجرای و ایجاد زیرساخت ها، بر نگاه وزارت صمت در زمینه توسعه متوازن در کشور تاکید کرد و افزود: مجلس آمادگی کامل برای حمایت از کار‌های بزرگ و تصمیم گیری‌های بزرگ را دارد.

بر اساس صحبت‌های نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، اقدامات خوبی که در حوزه اقتصادی انجام شده اگر زودتر پیگیری و انجام می‌شد بسیاری از مشکلات امروز وجود نداشت.

وی همچنین خواستار توجه و پیگیری وزارت صمت در زمینه تفویض اختیارات بیشتر به استان‌ها به‌ویژه در حوزه معادن شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده