تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۲
بازدید: ۷۵۵
کد خبر: ۲۱۱۲۰۹

ارائه تخفیفات هدفمند برای خطوط کشتیرانی در بنادر کشور

‌می‌متالز - عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ارائه تخفیفات هدفمند به فعالان بندری از قبیل خطوط کشتیرانی، صاحبان کالا و سرمایه گذاران در تدوین تعرفه‌های سال جاری مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، فرهاد منتصر کوهساری اظهار کرد: در خصوص ویژگی‌های تعرفه خدمات بندری در سال ۱۴۰۰، اقدامات لازم از سوی اداره کل ترانزیک، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین با برگزاری جلسه با فعالان اقتصادی و سازمان‌های ذی ربط در این خصوص از جمله انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، اتحادیه مالکان کشتی، انجمن پایانه داران ایران و... ضمن اخذ نظرات ارائه شده، تدوین تعرفه‌ها انجام شده است.

وی افزود: اقدام مهم دیگری که مدنظر قرار گرفت، اخذ نظر پیشنهادی بنادر و انجام اصلاحات لازم در ردیف‌های تعرفه‌ای در راستای شفاف سازی بوده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بازنگری کتابچه تعرفه‌های خدمات دریایی و بندری در دستورکار قرار گرفته است، عنوان کرد: ارائه تخفیفات متعدد و هدفمند به فعالان در حوزه بنادر از قبیل خطوط کشتیرانی، صاحبان کالا و سرمایه گذاران از دیگر راهبرد‌های موثر در تدوین تعرفه‌های سال ۱۴۰۰ است.

کوهساری با اشاره راهبرد‌های جدید در تدوین تعرفه‌ها در سال جاری، ادامه داد: مواردی از قبیل کاهش هزینه خطوط کشتیرانی ایرانی در شرایط تحریم، تقویت ناوگان سنتی و کاهش هزینه آنها، حمایت از فعالیت‌های جدید در حوزه بنادر از جمله حمایت از فعالیت کشتیرانی رو-رو در بنادر شمالی و... مدنظر است.

به گفته وی، در مجموع می‌توان اعلام کرد که در تدوین تعرفه‌های خدمات امور دریایی و بندری سال ۱۴۰۰ از جمله ارائه الگو‌های جدید تعرفه گذاری در این سال، ایجاد تسهیلات لازم در خصوص اجرای تعرفه از ابتدای سال ۱۴۰۰، اصلاح هدفمند تخفیفات مورد نظر کالا و کشتی به ذی نفعان اصلی، مورد توجه قرار گرفته است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: انجام اقدامات مربوطه باعث می‌شود علاوه بر افزایش بازدهی اقتصادی برای فعالان اقتصادی نیاز‌های سازمان بنادر و دریانوردی در این حوزه تحت پوشش قرار گیرد.

کوهساری افزود: به طور حتم قیمت گذاری بهینه خدمات بندری و دریایی باعث ارتقا عملیات تخلیه و بارگیری و پهلودهی امن را برای شناور‌ها به دنبال خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده