تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۱۱۲۵۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش مجدد قیمت فولاد تخت ترکیه قبل از عید و توقف سفارش گیری برخی کارخانه‌ها

‌می‌متالز - پیش از آغاز تعطیلات مذهبی عید سعید فطر در بعد از ظهر چهارشنبه ۱۲ ماه می، قیمت فولاد تخت در ترکیه افزایش یافت. برخی از تولیدکنندگان قبول سفارشات جدید را متوقف کردند، در حالی که برخی دیگر فقط سفارشات جدید را با قیمت‌های بالاتر پذیرفتند.

به گزارش می‌متالز، پیش از آغاز تعطیلات مذهبی عید سعید فطر در بعد از ظهر چهارشنبه ۱۲ ماه می، قیمت فولاد تخت در ترکیه افزایش یافت.

برخی از تولیدکنندگان قبول سفارشات جدید را متوقف کردند، در حالی که برخی دیگر فقط سفارشات جدید را با قیمت‌های بالاتر پذیرفتند.

کویل نورد گرم

برخی از تولیدکنندگان کویل نورد گرم به دلیل عدم اطمینان در مورد قیمت گذاری برای تولید ماه اکتبر، پذیرش سفارشات جدید را متوقف کردند. آخرین قیمت پیشنهادی آن‌ها برای تولید در ماه سپتامبر ۱۱۰۰ دلار به ازای هر تن بود.

اما برخی از کارخانه‌ها طی هفته گذشته سفارشات تولید اکتبر را با قیمت ۱۱۵۰ دلار به ازای هر تن پذیرفتند.

آخرین ارزیابی هفتگی فست مارکت‌ها نشان داد قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی در ۷ ماه مه ۱۰۹۰-۱۱۰۰ دلار در هر تن exw ترکیه بود که از ۱،۰۵۰-۱،۰۷۰ دلار در هر تن در ۳۰ آوریل افزایش یافت. ارزیابی قیمت در ۱۴ می‌به روزرسانی خواهد شد.

منابع خبری اعلام کردند کویل نورد گرم با قیمت ۱۱۰۰ دلار به ازای هر تن cfr از اوکراین به ترکیه پیشنهاد شد. یک خریدار نیز ۱۰۷۰-۱،۰۸۰ دلار برای هر تن cfr پیشنهاد داد.

منابع در متال بولتن گزارش دادند کویل نورد گرم چینی با قیمت ۱۱۵۰ دلار به ازای هر تن cfr به ترکیه پیشنهاد شد. آن‌ها همچنین خبر دادند که خریداران معتقدند ۱،۱۲۰-۱،۱۳۰ دلار برای هر تن cfr برای هفته آینده عملیاتی خواهد بود، به شرطی که کارخانه‌های ترکیه قیمت‌های جدید و بالاتری را برای تولید ماه اکتبر اعلام کنند.

آخرین ارزیابی هفتگی فست مارکت نشان داد قیمت کویل نورد گرم فولادی وارداتی در ۷ ماه می ۱۰۵۰-۱،۰۷۰ دلار در هر تن cfr ترکیه بود که در از ۱۰۲۰-۱،۰۴۰ دلار در هر تن در ۳۰ آوریل افزایش یافته است.

کویل نورد سرد

تولیدکنندگان محلی در ترکیه در طی این هفته تولید کویل نورد سرد با قیمت ۱۴۰۰-۱،۴۱۵ دلار به ازای هر تن از کارخانه‌ها را ارائه می‌دهند که از پیشنهادات هفته گذشته که برابر ۱،۳۹۰-۱۴۰۰ دلار به ازای هر تن بود افزایش یافته است.

چندین منبع خبری گزارش دادند مقدار کمی کویل نورد سرد از چین با قیمت ۱۲۵۰ دلار در هر تن cfr در طی این هفته برای حمل و نقل در اواسط ماه جولای رزرو شد. پیشنهادات دیگر نیز با همان قیمت برای حمل و نقل در اواسط ماه جولای نیز شنیده شده است.

کویل روکش دار

متال بولتن گزارش می‌دهد قیمت‌های کویل روکش دار از ۷ ماه می‌در ترکیه حدود ۹۰ تا ۱۰۰ دلار در هر تن افزایش یافته است.

منابع خبری گزارش دادند تولیدکنندگان ترکیه در طول هفته HDG با ضخامت ۰٫۵ میلی متر با پوشش Z۱۰۰ را با قیمت ۱،۴۷۰-۱،۴۸۰ دلار در هر تن ارائه می‌دهند که از هفته گذشته که دارای قیمت ۱،۳۸۰-۱،۳۹۰ دلار به ازای هر تن بود افزایش یافته است.

تحلیل گران اعلام کردند قیمت‌های پیشنهادی برای آهن گالوانیزه از پیش رنگ شده با ضخامت ۰٫۵۰ میلی متر با کد رنگ ۹۰۰۲ که به عنوان کویل رنگ شده شناخته می‌شود، در طول هفته در محدوده ۱،۵۵۰-۱،۵۶۰ دلار در هر تن گزارش شد، که از پیشنهاد‌های هفته گذشته که دارای قیمت ۱،۴۵۰-۱،۴۶۰ دلار به ازای هر تن بود افزایش یافته است.

منابع خبری به فست مارکت‌ها اعلام کردند بیشتر تولیدکنندگان کویل روکش دار قبل از شروع تعطیلات عید، پذیرش سفارشات جدید را متوقف کردند و احتمالاً با شروع فعالیت بازار در ۱۷ می‌قیمت‌های بالاتر را اعلام خواهند کرد.

تحلیل میانگین قیمت‌ها در ماه‌های گذشته

تحلیل گران خبر دادند که میانگین قیمت کویل نورد گرم فولادی داخلی در ماه فوریه برابر ۷۶۰٫۰۰، در ماه مارس برابر ۸۸۱٫۲۵ و در ماه آوریل برابر ۱۰۰۸٫۰۰ دلار در هر تن exw ترکیه بود که در ده روز نخست ماه می‌به بالاتر از ۱۱۰۰ دلار در هر تن رسید. اما میانگین قیمت‌ها در مورد کویل نورد گرم وارداتی کمی پایین‌تر بود و در ماه آوریل با میانگین قیمت ۹۷۷٫۵۰ دلار در هر تن exw معامله می‌شد.

منبع: پایگاه خبری آرتان پرس

عناوین برگزیده