تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۳۲
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۲۱۱۴۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صمت در جریان سفر به اصفهان در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

به چرخه برگشتن ۱۵۵۷ واحد راکد تولیدی در سال گذشته/ از ظرفیت صنایع معدنی در زمینه اشتغال بهره خواهیم برد

‌می‌متالز - علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به استان اصفهان و در جمع خبرنگاران از به چرخه برگشتن ۱۵۵۷ واحد راکد صنعتی در سال گذشته خبر داد و گفت: ممنوعیت خام فروشی همچنان ادامه پیدا خواهد کرد تا از ظرفیت صنایع معادنی در حوزه اشتغال بهره ببریم.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت که به منظور رسیدگی و ارزیابی واحد‌های مختلف تولیدی در بخش صنعتی و معدنی و افتتاح چند طرح تولیدی در استان اصفهان، به این استان سفر کرده بود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه وضعیت صنعت و تولید ما در سال گذشته بسیار خوب بوده است و نزدیک به ۸ درصد رشد صنعتی داشته ام و بالغ بر ۱۵۵۷ واحد راکد به چرخه تولید برگرداندیم. امسال نیز در برنامه بازگشت حدود ۲۰۰۰ واحد صنعتی راکد را در دستور کار خود داریم.

وی به بحث آزادسازی و معادن حبس شده که یکی از معضلات اساسی معادن در چندین دهه گذشته بود پرداخت و گفت: از هفته گذشته آزادسازی حدود ۶ هزار محدوده و معدن غیر فعال در کشور آغاز شده و به تدریج در ۳۱ استان واگذار می‌شود که شامل استان اصفهان هم می‌شود. این رقم قابل ملاحظه‌ای است که فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع معدنی قلمداد می‌شود.

وزیر صمت در ادامه گفت: ما به دنبال الزام همه واحد معدنی به سمت هستیم البته خام فروشی چندین ماهی است که ممنوع شده و این ممنوعیت ادامه خواهد داشت تا به سمت صنایع معدنی پیش برویم و از ظرفیت این صنایع معادن در حوزه اشتغال بهره ببریم.

شایان ذکر است هفته گذشته آیین طرح آزادسازی ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، روسای سازمان‌های صنعت استانی و تشکل‌های بخش خصوصی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد. گفتنی است از حدود ۶ هزار معدن و محدوده، تعداد ۳۳۰ محدوده و معدن متروکه، یک‌هزار و ۲۲۶ فقره دارای پروانه بهره‌برداری معدن و ۴۸۰ فقره دارای گواهی کشف است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده