تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۹
بازدید: ۴۳۶
کد خبر: ۲۱۱۷۵۶
سرویس خبر : اجتماعی

ریزش معدن باعث جان باختن ۲ نفر در چهارمحال و بختیاری شد

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: بر اثر ریزش سنگ در معدن شهرستان کیار ۲ کارگر در محل حادثه فوت کردند و جان باختند.

به گزارش می‌متالز، خسرو کیانی روز دوشنبه افزود: حادثه ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه روز دوشنبه در عمق ۵۰۰ متری تونل دسترسی معدن رخ داد که براساس اطلاعات اولیه بدست آمده، بر اثر آن ۱۰ تا ۱۵ تن سنگ ریزش می‌کند.

وی ادامه داد: بر اثر این حادثه چهار کارگر در تونل محبوس می‌شوند که در نهایت با تلاش نیرو‌های امداد و نجات و هلال احمر ۲ نفر سالم بیرون آورده می‌شوند، اما ۲ کارگر دیگر در دم جان باختند.

کیانی با اشاره به پایان عملیات امداد و نجات، تصریح کرد: کارگران جان باخته بومی استان بودند و به پزشکی قانونی انتقال داده شدند.

به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری ۱۶۴ معدن وجود دارد که از این تعداد ۱۰۲ معدن فعال و مابقی غیرفعال است.

ذخیره قطعی این معادن حدود ۸۹۰ میلیون تُن برآورد شده است و هشت نوع ماده معدنی در شامل سنگ تزئینی ساختمان، مواد اولیه سیمان، گچ و شن و ماسه و سیلیس، خاک نسوز و دولومیت از این تعداد معدن استخراج می‌شود. این استان از نظر شاخص معادن رتبه ۲۴ را در کشور دارد.

در معادن استان ۹۲۴ نفر به طور مستقیم فعال هستند.

در مرداد سال گذشته در معدن شهید نیلچیان استان با سقوط یک تکه سنگ بزرگ به سر یکی از کارگران، کارگر حادثه‌دیده بر اثر خونریزی مغزی در محل فوت می‌کند.

این حادثه طی سال‌های گذشته نخستین حادثه منجر به فوت در معادن استان بوده است و مورد دیگری مبنی بر مصدومیت جدی و یا فوت در معدن استان گزارش نشده است.

به گفته مسوولان کارشناسان فنی و ناظر هر سه ماه یکبار ایمنی معادن استان را بررسی و ارزیابی می‌کنند تا از وقوع حادثه ناشی از نقص ایمنی در این معادن جلوگیری شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) چهارمحال و بختیاری

عناوین برگزیده