تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۲۱۱۹۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خدابخشی در تشریح نشست فراکسیون توسعه متوازن؛

کمیته‌هایی برای پیگیری توسعه متوازن در کشور ایجاد شد/نگاه منصفانه و عادلانه دولت و مجلس موجب کاهش نارضایتی عمومی

‌می‌متالز - رئیس فراکسیون توسعه متوازن کشور در مجلس گفت: ایجاد نگاه منصفانه و عادلانه به توسعه توازن در کشور موجب کاهش نارضایتی و آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمد خدابخشی رئیس فراکسیون توسعه متوازن کشور در مجلس در تشریح نشست امروز عصر این فراکسیون گفت: ایجاد یک نگاه منصفانه و عادلانه به توسعه کشور در مجلس و دولت یکی از محور‌های مهم این نشست بود و اعضا بر این موضوع تاکید بسیار داشتند.

وی ادامه داد: ماحصل اجرای برنامه‌هایی تحت عنوان برنامه ۵ ساله توسعه طی ۴۳ سال گذشته و برنامه‌های عمرانی قبل از انقلاب در کشور، توسعه برخی مناطق به صورت نامتوازن شده است، البته برخی مناطق طی این سال‌ها توسعه پیدا کرده و روند توسعه آن‌ها باید ادامه پیدا کند، اما باید دولت و مجلس توجه ویژه‌ای نیز به استان‌ها یا مناطق کمتر توسعه یافته داشته باشند.

کمیته‌هایی برای پیگیری توسعه متوازن در کشور ایجاد شد/نگاه منصفانه و عادلانه دولت و مجلس موجب کاهش نارضایتی عمومی

خدابخشی تاکید کرد: یک نگاه عادلانه و منصفانه باید در تمام اجزای حاکمیت نسبت به توسعه متوازن در کشور ایجاد شود تا مناطقی که مقادیر شاخص‌های آن‌ها در حوزه‌های مختلف پایین‌تر از میانگین کشوری است، نیز توسعه یافته و فاصله آن‌ها با دیگر مناطق توسعه یافته کمتر شود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: در این نشست درباره این مسایل تبادل نظر و مقرر شد، کمیته‌های ذیل فراکسیون توسعه متوازن کشور تشکیل شود و این محور‌ها را به صورت جدی دنبال کند، ضمن اینکه انتظار داریم اعضای جدید هیئت رئیسه مجلس در اجلاسیه دوم این نوع نگاه را دنبال کنند. ایجاد نگاه منصفانه و عادلانه به موضوع توسعه توازن در کشور موجب کاهش نارضایتی و آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده