تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۸
بازدید: ۵۸۴
کد خبر: ۲۱۲۲۷۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
آثار خاموشی‌ها در صنعت فولاد (۲)

قطع برق به میزان تولید فولاد صدمه می‌زند/توانیر بدقولی می‌کند

‌می‌متالز - دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران گفت: قطعی برق و تامین نشدن انرژی مورد نیاز کارخانه‌های تولید فولاد، حجم فولاد تولیدکنندگان را کاهش می‌دهد.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، کامران وکیل در گفت‌وگوبا فولادبان با اشاره به آغاز فصل گرما و تامین برق در صنایع فولادی افزود: شرکت ملی توانیر با تمام فولادسازان قرارداد همکاری منعقد کرده است تا برق مصرفی آن‌ها را تامین کند.

وی افزود: با وجود قرارداد‌های چند جانبه فولادسازان با شرکت توانیر در اولین روز‌های خاموشی، برق تولیدکنندگان فولادی قطع می‌شود که با توجه به تحقق شدن ۵۵ میلیون تن تولید فولاد در افق ۱۴۰۴ واقعی شدن این برنامه دور از انتطار خواهد شد.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران تصریح کرد:اولویت اول شرکت ملی توانیر تامین مصارف خانگی است و چنانچه سطح مصارف خانگی از تامین انرژی توانیر بیشتر باشد با وجود قرارداد‌های اولیه، تامین مصرف برق صنعتی در اولویت بعدی است.

وی در پایان تصریح کرد: نیاز کشور و درصد رشد آن قابل پیش بینی است وعجیب است ما که دارای ذخایر گازی زیادی هستیم و در ساخت نیروگاه هم خودکفا شده ایم چند سالی است در تامین برق با مشکل مواجه شده ایم.

 

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده