تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۲
بازدید: ۴۵۰
کد خبر: ۲۱۲۴۰۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
آثار خاموشی‌ها در صنعت فولاد (۲)

با این وضعیت خاموشی‌ها صنایع باید خودشان دست به کار شوند

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فکور صنعت تهران گفت: طراحی داکت و موتور تامین برق برای کارخانه‌های تولید محصولات فولادی ضروری است، اما به علت ارزان بودن انرژی برق، ایجاد داکت در کارخانه‌ها جزء پارامتر‌های طراحی قرار نگرفته است.

به گزارش می‌متالز، محمد وحید شیخ‌زاده در گفتگو با فولادبان با اشاره به آغاز فصل گرما و تامین برق در صنایع فولادی افزود: برخی از تولیدکنندگان محصولات فولادی مثل گل گهر با سرمایه گذاری در زمینه تامین برق برای کارخانه‌های خود نیروگاه ایجاد کرده اند لذا این کارخانه‌ها نه تنها مشکل نخواهند داشت بلکه خودشان نیروگاه اختصاصی دارند و برق تولید می‌کنند.

وی ادامه داد:، اما کارخانه‌هایی که برق را از دولت خریداری می‌کنند احتمالا با مشکلاتی مواجه خواهند شد که باید به سمت بهینه سازی مصرف برق حرکت کنند.

مدیرعامل شرکت فکور صنعت تهران تصریح کرد: در طراحی برخی کارخانه ها، داکت برق برای مصارف تولیدی لحاظ شده، اما اغلب کارخانه‌ها از این طراحی به علت ارزان بودن انرژی برق بی بهره اند و ایجاد داکت در این کارخانه‌ها جزء پارامتر‌های طراحی قرار نگرفته است.

شیخ زاده ادامه داد: در حالیکه در تمام دنیا، چون برق و تامین انرژی کارخانه‌های تولیدی گران است طراحی داکت و موتور تامین برق امری مهم و ضروری تلقی می‌شود، چون حتی می‌تواند برق مصرفی را ۲۰ درصد کاهش دهند، اما برای این موضوع در ایران اصلا امتیازی قائل نمی‌شوند.

وی گفت: من در کل فکر نمی‌کنم موضوع انرژی و برق در کشور مسئله خیلی حادی باشد وکارخانه‌ها هم باید خود را با شرایط تطبیق بدهند.

مدیرعامل شرکت فکور صنعت تهران همچنین درباره تصویب افزایش قیمت انرژی و برق و گاز مصرفی کارخانه‌های تولید فولاد در مجلس افزود: افزایش قیمت برق به علت ارزانی ان در کشور مشکلی برای تولیدکنندگان ایجاد نمی‌کند و هر چقدر هم انرژی گاز و برق گران شود در قیمت تمام شده محصولات فولادی تاثیر چندانی برجای نمی‌گذارد.

 

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده