تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۸
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۱۲۴۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

مخالفت تلویحی انجمن تولیدکنندگان فولاد با تشکیل بورس منطقه‌ای

‌می‌متالز - رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در مخالفت تلویحی با ایجاد بورس‌های منطقه‌ای گفت: برای ایجاد بورس‌های منطقه‌ای بار‌ها تصمیم گرفته شد، ولی به علت موانع و مشکلات فنی عملیاتی نشد و اکنون نیز تعریف مشخصی از مکانیزم راه اندازی بورس‌های منطقه‌ای و استانی ارائه نشده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، بهرام سبحانی در گفتگو با فولادبان با اشاره به پیشنهاد معاون قضایی دادستان کل کشور بطور تلویحی با ایجاد بورس‌های منطقه‌ای مخالفت کرد وافزود: اگر بنا بر تاسیس بورس‌های چندگانه باشد فقط محصول فولاد نیست که نیاز به بورس دارد بلکه باید برای محصول برنج در شمال کشور و برای نفت و گاز در جنوب بورس راه اندازی کنند و واقعا نمی‌دانم چه اصراری به راه اندازی شعب مختلف بورس در کشور است.

وی درباره انگیزه تاسیس بورس‌های منطقه‌ای و استانی تصریح کرد: بار‌ها برای ایجاد بورس‌های منطقه‌ای تصمیم گرفته شد، ولی به علت موانع و مشکلات فنی عملیاتی نشد واکنون نیز مکانیزم راه اندازی بورس‌های منطقه‌ای و استانی تعریف نشده است. آیا خریدارانی که دفاترشان اغلب درتهران است می‌توانند در بورس‌های منطقه‌ای معامله کنند و یا فقط بورس کالادر تهران از این افراد پشتیبانی خواهد کرد، عملکرد مثبت یا منفی بورس‌های منطقه‌ای مبهم و نامشخص است.

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درادامه افزود: پیشتر بحث بر این بود در استان اصفهان بعنوان بزرگترین مرکز تولید فولاد کشور با وجود کارخانه‌های معظمی، چون فولاد مبارکه و ذوب آهن شعبه‌ای از بورس کالا ایجاد شود تا مشتریان محصولات فولادی بصورت متمرکز در خود استان اصفهان معاملاتشان را انجام دهند و آمد وشدشان از تهران به اصفهان و بالعکس کاهش یابد، اما مشکلات فنی و تکنیکی مانع از انجام این کار شد.

 

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده