تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۷
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۲۱۲۵۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مبادلات تجاری از گمرک بیله‌سوار به مرز ۲۵۰ میلیون دلار رسید؛ تأیید منطقه آزاد تجاری اردبیل در شورای نگهبان

‌می‌متالز - استاندار اردبیل از افزایش مبادلات تجاری از گمرک بیله‌سوار به میزان ۷۰ درصد با ۲۵۰ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش می‌متالز، اکبر بهنامجو اظهار داشت: ارتباط با کشور آذربایجان برای ایران و استان اردبیل دارای اهمیت بوده و اقدامات مناسبی در راستای سرعت بخشی به تصویب منطقه آزاد استان انجام گرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر لایحه مناطق آزاد در دولت و مجلس مصوب شده و در شورای نگهبان هم تایید شده است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در کمیسیون اقتصادی و زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مصوب شده و در صورت تصویب در صحن اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام در آینده نزدیک به عنوان رونق بخش اقتصادی دو کشور خواهد بود.

بهنامجو تصریح کرد: اجرای بارانداز ریلی در شمال استان نیز از جمله ضرورت‌های توسعه ارتباطات اقتصادی بوده و با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: اقدامات بارانداز ریلی هم رو به جلو بوده و در وزارت کشور و وزارت راه مصوب شده و مراحل نهایی را به لحاظ تصویب می‌گذراند.

بهنامجو ادامه داد: در داخل کشور هم نقشه‌های مورد نیاز برای اجرای بارانداز تهیه شده و در آینده عملیات اجرایی هم آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی مشترک موضوع جدیدی است که در بین کشور‌های دیگر وجود نداشته است، مطالعات و اجرای آن را نیاز به تدوین قوانین دانست.

وی افزود: مناطق آزاد برای همه کشور‌ها جاافتاده و ایجاد این مناطق می‌تواند به خوبی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی موثر باشد.

استاندار اردبیل در ادامه فعالیت گمرک بیله‌سوار و مراودات انجام شده از این گمرک را مناسب ارزیابی کرد و از افزایش مبادلات تجاری از این گمرک به میزان ۷۰ درصد با ۲۵۰ میلیون دلار خبر داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده