تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۸
بازدید: ۶۴۱
کد خبر: ۲۱۲۶۰۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد تولید فولاد چین تعدیل شد

‌می‌متالز - کارخانه‌های عضو انجمن آهن و فولاد چین (سیزا) در اواسط ماه مه به کاهش شدید قیمت‌ها و افت حاشیه سود واکنش نشان دادند و تولید فولاد خام خود را کاهش دادند.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان و آرگوس، کارخانه‌های عضو سیزا طی ۱۱ تا ۲۰ مه به طور متوسط ۲٫۳۷۹۴ میلیون تن در روز فولاد تولید کردند که در مقایسه با ۱ تا ۱۰ مه ۱٫۵۹ درصد کاهش داشت. با این حال میزان تولید آن‌ها در آخرین بازه ۱۰ روزه ۱۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود.

این کاهش در حالی صورت گرفت که پکن برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت فولاد، اقداماتی انجام داده است. شورای دولتی، بالاترین نهاد اجرایی چین، اخیراً درباره قیمت‌های بالای فولاد هشدار داد و نهاد اصلی برنامه‌ریزی اقتصادی چین هم این هفته با فعالان و انجمن‌های صنعت فولاد جلساتی برگزار کرد.

دیروز قیمت شمش در تانگشان با ۱۴٫۷ درصد کاهش نسبت به رکورد ۵،۷۷۰ یوان در تن در ۱۲ ماه مه به ۴،۹۲۰ یوان در تن (۷۶۸ دلار در تن) رسید.

قیمت میلگرد در شانگ‌های هم ۱۸٫۶ درصد کاهش یافت و به ۴۹۰۰ یوان در تن رسید. یک تاجر در شرق چین گفت: حاشیه سود برخی از میلگرد‌ها به صفر رسیده است.

قیمت کویل نورد گرم نیز در شانگ‌های در این مدت با ۱۹٫۳ درصد کاهش به ۵۴۵۰ یوان در تن رسید.

بر اساس محاسبات آرگوس حاشیه سود شمش در تانگشان به ۲۸۰ یوان در تن کاهش یافته در حالی که در اوایل ماه مه ۶۷۰ یوان بود.

داده‌های سیزا شامل بیش از ۱۰۰ مورد از بزرگترین کارخانه‌های تولید فولاد در چین است. کارخانه‌های فولادی چین در آوریل با سرعت متوسط تولید ۳٫۲۶ میلیون تن در روز به رکورد ماهانه ۹۷٫۸۵ میلیون تن فولاد خام رسیدند.

 

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده