تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۵
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۲۱۲۶۰۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
عضو هیات مدیره شرکت هفت الماس مطرح کرد:

موافقت وزارت صنعت با عرضه اختصاصی ورق گرم "فولاد" به تولیدکنندگان ورق سرد

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره شرکت هفت الماس از موافقت وزارت صنعت با عرضه اختصاصی ورق گرم فولاد مبارکه برای تولیدکنندگان بزرگ ورق سرد و حذف رقابت مخرب خرید این محصول در بورس کالا خبر داد.

به گزارش می‌متالز، نوید ایزد پناه از موافقت وزارت صنعت با عرضه اختصاصی ورق گرم شرکت فولاد مبارکه برای تولیدکنندگان بزرگ ورق سرد خبر داد و گفت: از خرداد ماه شاهد عرضه اختصاصی ورق گرم خواهیم بود.

وی افزود: در ماه‌های گذشته رقابت شدیدی برای خرید ورق گرم در بورس کالا صورت گرفت و بنا به خالی بودن بخش قابل توجهی از ظرفیت تولیدکنندگان ورق سرد، برخی شرکت‌ها ورق گرم را با رقابت بالا از بورس کالا خریداری و بصورت کارمزدی در اختیار تولیدکنندگان ورق سرد قرار می‌دادند. با عرضه اختصاصی ورق گرم این مشکل تا حد زیادی رفع خواهد شد و دیگر شاهد رقابت مخرب بر سر خرید ورق گرم در بورس کالا نخواهیم بود.

ایزد پناه ادامه داد: عرضه اختصاصی کمک می‌کند تا بازار ورق فولادی به ثبات برسد و تولیدکنندگان ورق سرد نیز دسترسی پایدارتری به ماده اولیه مورد نیاز داشته باشند. با عرضه اختصاصی ورق گرم فولاد مبارکه، تولیدکنندگان ورق سرد و ورق گالوانیزه، عرضه در بورس کالا را افزایش خواهند داد و قیمت‌های تعادلی و ثبات در بازار ورق سرد و گالوانیزه شکل می‌گیرد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده