تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۶
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۲۱۲۸۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چشم براهی ۸ ساله صنعت برای تحقق بیمه نامه اعتبار/صنعت برق بیمه نامه تضمین محصولات ندارد

‌می‌متالز - رییس کمیته انرژی‌های تجدید پذیر سندیکای صنعت برق ایران، با بیان اینکه بیمه نامه اعتباری یکی از بیمه نامه‌های مورد نیاز این بخش است، افزود: بیش از ۸ سال است که به دنبال این بیمه نامه هستیم و حرکت‌هایی شده، اما اقدام لازم در این خصوص اتفاق نیفتاده است.

به گزارش می‌متالز، "کریم کبیری" گفت: صنعت بیمه نیاز به نگاهی نو دارد تا بتواند بیمه نامه‌هایی براساس نیازکسب و کار بازار طراحی کند.

وی، اظهارکرد: یکی از مواردی که از سالیان گذشته در حوزه انرژی پیگیری شده بیمه نامه اعتباری بوده که تا امروز هم محقق نشده است و اگر بیمه اعتباری به کمک شرکت‌ها بیاید می‌توانند به کمک این بیمه نامه منابع لازم را از بازار پولی یا بازار سرمایه جذب کنند.

رییس کمیته انرژی‌های تجدیدپذیرسندیکای صنعت برق ایران، با بیان اینکه بیمه نامه اعتباری یکی از بیمه نامه‌های مورد نیاز این بخش است، افزود:بیمه نامه دیگری که مورد نیاز حوزه انرژی است و وجود ندارد بیمه تضمین محصولات و خدمات شرکت‌ها است یعنی شرکت‌های بیمه‌ای از خدمات شرکت‌ها پشتیبانی کنند که نوعی اعتباربخشی به شرکت‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه اعتباری و تضمین محصولات و خدمات نیاز این بخش است وتاکنون اجرایی نشده، اظهارکرد: نیروگاه‌ها درحال حاضر ازبیمه نامه‌های مسوولیت مدنی، خطر وحمل کالا استفاده می‌کنند و از عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای رضایت دارند.

رییس کمیته انرژی‌های تجدیدپذیرسندیکای صنعت برق ایران، خاطرنشان کرد که تعداد شرکت‌های بیمه‌ای افزایش یافته و به دلیل رقابتی که مابین شرکت‌ها وجود دارد تا حدودی در ارائه خدمات و پیشنهادات به بیمه گذاران متفاوت عمل می‌کنند و بیمه گذاران حق انتخاب دارند.

کبیری، گفت: بیمه برای کم کردن ریسک است و هرجایی که ریسکی وجود داشته باشد می‌تواند ورود کند و یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند خدمات خوبی ارائه دهد خطرات سایبری است که با ارائه بیمه نامه سایبری می‌تواند این خطرات را پوشش دهد.

منبع: چابک آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده