تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۳۷۷
کد خبر: ۲۱۴۲۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت امروز ۱۴۰۰/۰۳/۲۴

‌می‌متالز - امروز سهامداران شرکت‌های سیمان داراب، معدنی دماوند و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو در بورس و معامله‌گران شرکت‌های صنایع ماشین‌های اداری ایران، هتل پارسیان کوثر اصفهان و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی در فرابورس بیشترین سود را کسب کردند.

به گزارش می‌متالز، شاخص بورس در جریان معاملات امروز بورس با رشد ۸ هزار و ۹۸۹ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۵۰ هزار و ۲۱۵ واحد به کار خود پایان داد و بیش از ۶ میلیارد و ۶۴۰ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۷۳۹ میلیارد تومان در بیش از ۴۹۸ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

بر این اساس سهامداران شرکت‌های سیمان داراب، معدنی دماوند و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های سیمان خاش، صنایع کاغذسازی کاوه و داروسازی امین بیشترین افت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۶۷۵ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۹ هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان در ۲۴۴ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۴۴ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۴۵۷ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های صنایع ماشین‌های اداری ایران، هتل پارسیان کوثر اصفهان و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های کلر پارس، بیمه اتکایی ایرانیان و کشت و صنعت دشت خرمدره بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده