تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۳۲۳
کد خبر: ۲۱۴۰۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش ۱۵۵هزار واحدی شاخص بورس از ابتدای امسال

‌می‌متالز - شاخص بورس در ۵۱روز معاملاتی با ۱۵۵هزار و ۸۶۱واحد کاهش، معادل ۱۱.۹۲درصد افت کرد.

به گزارش می‌متالز، از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته تعداد ۲۷۳ میلیارد و ۵۵۵ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۲۲۵۰ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال در بیش از ۲۵ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۳۰ دفعه طی ۵۱ روز معاملاتی در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت.

این درحالی است که تعداد ۳۰ میلیارد و ۳ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۵۸۹ هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال نیز در این مدت مورد معامله قرار گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس نیز در این ۵۱ روز با ۱۵۵ هزار و ۸۶۱ واحد کاهش، معادل ۱۱.۹۲ درصد افت کرد و در پایان هفته گذشته به رقم یک میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۴۶ واحد رسید. شاخص کل هموزن نیز در این مدت با ۵۹ هزار و ۵۴ واحد کاهش، معادل ۱۳.۴۳ درصد افت کرد و رقم ۳۸۰ هزار و ۷۴۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۱۲۴ هزار و ۶۲۹ واحد افت در این مدت به رقم ۸۴۴ هزار و ۴۷۱ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۷۸ هزار و ۴۸۵ واحد کاهش به عدد ۲ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۶۴ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۱۲.۸۶ درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۱۰.۷۰ درصد افت همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده