تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۳۷
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۱۵۷۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طبق آمار سپرده گذاری مرکزی:

۱۰۱.۱ هزار سهامدار در سامانه سجام احراز هویت شدند/ ۵ استان در صدر

‌می‌متالز - آمار‌های سپرده گذاری مرکزی نشان می‌دهد در خرداد ماه ۱۰۱ هزار و ۱۶۵ احراز هویت در سامانه سجام انجام شده و ۵ استان در صدر بیشترین ثبت نامی‌ها قرار دارند.

به گزارش می‌متالز، شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: در خرداد ماه ۷۶ هزار و ۲۱۴ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه سجام صورت گرفت و تعداد احراز هویت شده‌ها با عبور از ۱۰۰ هزار سهامدار به ۱۰۱ هزار و ۱۶۵ مورد رسید.

بر این اساس در اردیبهشت ماه تعداد ثبت نام در سامانه سجام، ۱۳۸ هزار و ۸۸ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۱۷۲ هزار و ۲۵۱ مورد بوده است.

بررسی تعداد نفرات ثبت نامی در سامانه سجام در سومین ماه بهار به تفکیک هر استان حاکی از آن است ۵ استان تهران با ۱۶ هزار و ۶۶۱ مورد، اصفهان با ۶ هزار و ۳۰۷ مورد، خوزستان با ۵ هزار و ۶۴۷ مورد، خراسان رضوی با ۴ هزار و ۸۷۷ مورد و البرز با ۴ هزار و ۱۱ مورد در صدر بیشترین ثبت نام شده‌ها قرار دارند.

از سویی دیگر، ۵ استان ایلام با ۳۸۷، کهکیلویه و بویراحمد با ۴۲۸، خراسان جنوبی با ۶۵۳، زنجان با ۶۸۰ و چهارمحال و بختیاری با ۶۸۵ مورد در انتهای فهرست کمترین ثبت نامی‌ها در بین سایر استان‌ها قرار دارند؛ بنابراین گزارش، سامانه سجام برای الکترونیکی کردن فرآیند جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است و عملیاتی شدن این سامانه باعث افزایش دقت، سرعت و بهره‌وری در زمینه جمع‌آوری اطلاعات و ارائه خدمات عمومی و مهم‌تر از همه، یکپارچگی سامانه‌های اطلاعاتی شده است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده