تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۵۴
بازدید: ۳۰۴
کد خبر: ۲۱۵۹۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۶۵ هزار واحدی شاخص بورس در هفته گذشته

‌می‌متالز - شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۶۵هزار و ۳۸۰درصد افزایش، معادل ۵.۷۰درصد رشد کرد.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته گذشته طی ۵ روز معاملاتی تعداد ۴۶ میلیارد و ۷۶۴ میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۳۰۴ هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال در بیش از ۳ میلیون و ۱۵ هزار و ۳۷۳ دفعه مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب ۱.۳۱ درصد کاهش، ۳۷.۵۱ درصد افزایش و ۳۸.۷۰ درصد افت را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۶۵۰۱ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۹۵ هزار و ۱۵۹ میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۱۱۲ و ۷۴ درصد افزایش همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۴ تیرماه با ۶۵ هزار و ۳۸۰ درصد افزایش، معادل ۵.۷۰ درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۲۱۳ هزارو ۵۵ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۶ هزار و ۲۹۲ واحد افزایش، معادل ۱.۷۰ رشد کرد و رقم ۳۷۶ هزار و ۸۸۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۵۲ هزار و ۴۰۱ واحد افزایش به رقم ۹۰۰ هزار و ۶۷۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱۶ هزار و ۶۳۹ واحد رشد، به عدد ۲ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۹۵۵ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۶.۱۸ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۵.۰۹ درصد رشد همراه شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده