تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۲۱۵۸۵۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

درخواست اروپا از آمریکا برای لغو تعرفه واردات فولاد تا پایان سال

‌می‌متالز - استاروس لامبرینیدیس، سفیر اتحادیه اروپا در واشنگتن گفت، اتحادیه اروپا در تلاش است تا ایالات متحده تعرفه‌های امنیت ملی خود را برای واردات فلزات تا پایان سال لغو کند.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، لامبرینیدیس گفت: ما تا پایان سال سعی خواهیم کرد مسئله اساسی ظرفیت مازاد تولید فولاد را برطرف کنیم و هدف مطلق برای ما این است که این تعرفه‌ها برداشته شود. ما باید از این تعرفه‌ها خلاص شویم آن‌ها به بسیاری از صنایع آسیب می‌رسانند.

اظهارات لامبرینیدیس در حالی است که شرکای دو طرف اقیانوس اطلس در تلاشند روابط تجاری خود را که در دوره رئیس‌جمهور پیشین دونالد ترامپ رو به وخامت گذاشته است، بهبود ببخشند.

در اجلاس اخیر، دو شریک توافق کردند که آتش‌بس در مورد یارانه هواپیما‌ها را به مدت ۵ سال تمدید کنند و فضای تنفسی را برای حل مسائل مربوط به اختلافات ۱۷ ساله ایجاد کنند.

اتحادیه اروپا و ایالات متحده همچنین متعهد شدند تعرفه‌های مربوط به اختلافات فلزات را که در سال ۲۰۱۸ با اعمال وضع ۲۵٪ مالیات بر واردات فولاد و ۱۰٪ عوارض واردات آلومینیوم از کشور‌ها و مناطق از جمله اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۱۸ آغاز شد، حذف کنند.

اتحادیه اروپا با هدف قرار دادن ۲٫۸ میلیارد یورو (۳٫۳ میلیارد دلار) واردات آمریکایی با تعرفه بر روی طیف وسیعی از محصولات از جمله موتورسیکلت‌های هارلی-دیویدسون، جین‌های Levi Strauss & Co و ویسکی بوربن، اقدامات آمریکا را تلافی کرد.

سازندگان ویسکی آمریکایی که ماه‌ها از تعرفه‌های تلافی‌جویانه رنج می‌بردند، برای حل اختلاف و حذف تعرفه‌ها لابی کردند.

صنعت فولاد ایالات متحده از دولت بایدن خواسته است تا با متحدان تجاری خود همکاری کند تا کشور‌هایی مانند چین را مجبور به کاهش ظرفیت مازاد قیمت جهانی کند.

لامبرینیدیس گفت: هر دو صنعت فولاد و آلومینیوم اروپا از ظرفیت بیش از حد رنج می‌برند. این مسئله ظرفیت بیش از اندازه که به ایالات متحده آسیب می‌رساند، به اتحادیه اروپا نیز آسیب می‌رساند.

در مورد واردات فلز، لامبرینیدیس گفت ایالات متحده و اتحادیه اروپا به راحتی در یک طرف میز نشسته‌اند و استراتژی‌های دو متحد از زمان سقوط ۲۰۱۸ همگرایی داشته است.

وی گفت: مسئله اصلی در اینجا ظرفیت مازاد فولاد است که از چین وارد می‌شود. این ظرفیت اضافی فولاد و آلومینیوم در زمان شیوع کرونا افزایش یافت، زیرا ایالات متحده در حال کاهش تعرفه‌های امنیت ملی علیه اروپا بود؛ بنابراین چین حتی بیشتر هم تولید کرده است.

لامبرینیدیس گفت: اتحادیه اروپا عقب نخواهد نشست و اجازه می‌دهد بازار آزاد باشد، در حالی که بازار‌های دیگر در سراسر جهان بسته و ناعادلانه هستند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده